- Anoniem20 februari 2025 om 20:05
Bedankt voor je antwoord John!
Ik had een mail gestuurd en krijg als antwoord een 4e generatie test. Geen RNA want dan zou het om een PCR test gaan.
Zij zeggen dat je het liefst 3 maand na onveilig contact test maar na alles wat ik hier en on line heb gelezen mag ik als de 4e generatie test na 6 weken en 1 dag negatief is, ik dit eindelijk achter mij kan laten?Zoals gezegd is de gonorroe behandeling exact 1 week geleden, hoelang zou u wachten om een nieuwe soa test uit te voeren om te kijken of alles negatief is?
Bedankt voor uw antwoord en tijd. Ik bewonder wat jij doet om iedereen een zo eerlijk en helder antwoord te geven. Alle respect voor al jouw werk op dit forum! (Ik heb hier de laatste weken al uuuuuren op versleten :))
Groeten
John (moderator)
20 februari 2025 om 23:306 weken is dan absoluut voldoende.
Reageren
Ik moet wel zeggen dat ( naar Nederlandse maatstaven) 10 dagen voor een 4de gen combotest wel heel erg vroeg is.
4 weken is goed om te testen maar ook dan geldt nog altijd, dat er na 6-8 weken een controle test gedaan moet worden.
Aan alles wat getest wordt eerder dan 6 weken, heeft eigenlijk weinig zin, behalve als je idd HIV positief zou zijn. In alle andere gevallen kost het alleen maar meer geld, want er moet alsnog opnieuw getest worden. Vaak testen is natuurlijk wel een lucratieve business.Anoniem21 februari 2025 om 17:43Het is precies dat: een lucratieve business. Een business die tevens gebruik maakt van de angst van mensen, die zich daardoor meerdere keren (volledig onnodig) laten testen. Eenmalig na zes weken is voldoende.
ReagerenAnoniem26 februari 2025 om 18:23Beste John & anoniem,
Deze ochtend opnieuw een test laten doen na 6 weken en 1 dag.
Zonet de uitslag gekregen. Deze is gelukkig negatief.
Ik kan dit eindelijk achter mij laten.
Ik wil jullie bedanken voor jullie snelle en duidelijke antwoorden.
Jullie zijn voor veel mensen een heel grote hulp. Alsook voor mezelf.
Keep up the good work en niet slecht bedoelt maar ik hoop jullie in deze topic nooit meer nodig te hebben 🙂Groeten
ReagerenAnoniem26 februari 2025 om 18:30Dat is goed om te horen. Je kunt dit nu inderdaad achter je laten.
Reageren