Zoeken Vraag het forum

<1% kans op maar toch bijna alle symptomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Erik

Ik heb 4 weken geleden eenmalig onveilig orale seks ontvangen van een prostituee. Ik ben getest op meerdere soa’s die allemaal negatief waren. De hiv test is nu ook negatief maar ben bang dat het over een maand wel positief is.

Ik heb hele lichte keelpijn. Heb uitslag( bultjes en kleine puistjes en rode vlekken) op me rug, armen en borst/buik. Heb opgezette klieren in me nek. Verderrest voel ik me niet ziek. Ik heb wel enorme spierpijn in me rug en nek. Ik ben vermoeid (maar kan ook door het weer en de stress komen).

Maak ik me voor niks bang of moet ik me grote zorgen maken dat ik het opgelopen heb?

16 reacties
    Reageren
    Anoniem

Van onveilige orale seks krijg je geen hiv.

Reageren
    Anoniem

Oh ja, en wat zijn “bijna alle symptomen”? Weet je dingen over hiv die deskundigen niet weten?

Reageren
    Erik

De huisarts heeft gezegd dat de kans wel aanwezig is

Reageren
    Erik

Nee ik weet niet meer dan de deskundigen maar ik heb in me eerste bericht me klachten beschreven en heb sinds gisteravond ook keelpijn

Reageren
    Anoniem

Nou, dan heeft jouw huisarts geen verstand van hiv. Overigens betwijfel ik of de huisarts dat zo gezegd heeft.

Je hebt mijn bericht van gisteren 12:44 uur gezien, daarmee is de kous echt af hoor.

Reageren
    Erik

Hoe kan het dan zo zijn dat ik heftige huiduitslag heb(wat ik nog nooit eerder heb gehad), opgezette keelklieren heb, keelpijn heb, en heftige spierpijn. Ben er nu ook achtergekomen dat ik een wondje in me mond heb

Ik maak me eigenlijk alleen heftige zorgen om de huiduitslag die lijkt veel op huiduitslag fotos van de acute fase van hiv.

Het is eng dat ik zoveel overeenkomsten heb met iemand die in de acute fase van hiv zit. Ik weet dat de kans heel klein is maar toch

Bijlagen:
    Reageren
    John (moderator)

Dan bespreek het met he huisarts

Reageren
    Erik

Vinden jullie dat de uitslag lijkt op de acute fase huiduitslag van hiv? Of maak ik me voor niks zorgen.

Het is toch ook enorm raar dat ik deze symptomen samen vertoon of ben ik nou gek

Reageren
    Anoniem

Bespreek maar met de huisarts dan, als je zo goed weet wat hiv symptomen zijn.

Reageren
    Erik

Ik vraag hier wat omdat ik in paniek ben en van de huisarts moet wachten. Als het teveel gevraagd is om een normale reactie achter te laten hou die lekker voor je. Nogmaals ben bang dat ik het heb opgelopen omdat ik nu ineens in de zomer allerlei griepsymptomen vertoon en heftige uitslag heb.

Vinden jullie de uitslag helemaal niet typerend voor hiv rash?

Reageren
    Anoniem

Wat ik vind en denk is dat jij last hebt van een angststoornis. En om eerlijk te zijn, gelet op jouw vraagstelling en het woordgebruik, krijg ik sterk de indruk dat die niet de eerste keer is dat je hierover vragen stelt op dit forum.

Reageren
    Anoniem

Die foto heeft trouwens met hiv rash totaal, maar dan ook totaal niets te maken. Wat je wel ziet zijn ingegroeide haartjes en enkele puistjes.

Reageren
    Erik

Dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik, maargoed bedankt voor jullie reacties het heeft me enigszins gerust gesteld

Reageren
    Erik

Me keel doet enorme pijn sinds vandaag, en ik merk dat er een knobbeltje zich gevormd heeft onder me oksel aan de ene kant. Dit zijn beide (opgezette klieren nek, keel, oksel) symptomen van de acute fase van hiv.

Heb ik gewoon toevallig nu in dit moment dat ik bang ben voor hiv waarschijnlijk een onschuldige talgklier in me oksel of moet ik me toch wel grote zorgen gaan maken dat het toch hiv kan zijn?

Reageren
Reageer op: <1% kans op maar toch bijna alle symptomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.