- Frenkie23 augustus 2021 om 18:19
2 maanden geleden heb ik onveilige seks gehad met mijn vriendin (mijn eerste vriendin, zij heeft al meer dan 10 bedpartners gehad). Een maand later hebben we ons beide laten testen. Alle resultaten waren gelukkig negatief. Sinds dat moment hebben we het altijd met condoom gedaan, behalve oraal (enkel beffen, pijpen wilt ze niet). Twee weken later heb ik een zelftest gekocht, ook hier waren de resultaten negatief. Ik ga ervan uit dat deze tests betrouwbaar zijn en ik niet door deze test een soa heb kunnen oplopen? Twee weken na deze test zijn we beide al een week verkouden (keelpijn, hoesten, snutten, verstopte oren,…). Ik heb ook uitslag op mijn handen en voeten. We hebben ons beide op corona laten testen en ook deze resultaten waren negatief. Zou dit toch nog HIV kunnen zijn of Syfilis? Moet ik mij opnieuw laten testen?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2021 om 18:22Het kan natuurlijk ook een verkoudheid zijn. Door een test krijg je geen soa.
Reageren
Ik ben geen voorstander van DHZ testen… Laat je door de GGD of de huisarts testen als je denkt HIV te kunnen hebben opgelopenFrenkie23 augustus 2021 om 19:12Bedankt.
Één verkoudheid in de zomer?
Reageren
De test na een maand was bij de GGD. De zelftest was van soa-poli online. Ik ging ervan uit dat deze resultaten betrouwbaar waren. Echter bezorgen deze symptomen (toevallig 2 weken na de zelftest) en constante vermoeidheid mij stress en heb ik schrik voor een potentiële besmetting. We hebben altijd veilig gevreeën, behalve oraal. Kan ik HIV dan uitsluiten maar niet syfilis?John (moderator)
23 augustus 2021 om 19:35Een verkoudheid kun je ook in de zomer krijgen. En ook griep
Reageren
Je klachten passen sowieso niet bij syfilis. En eigenlijk ook niet bij HIV. Voor HIV zijn ze ook een beetje laatFrenkie23 augustus 2021 om 20:24Wat zijn dan de symptomen voor HIV en syfilis? Ik dacht dat dit voor HIV griepachtige verschijnselen waren? Ik zie ook dat u reeds eerder hebt vermeld dat dit dan ook wilt zeggen dat je hoge koorts moet hebben en over een langere periode. Wat wilt dit zeggen? 39+ graden over meerdere dagen? Dus 1 dag 38 graden koorts is geen symptoom van HIV? Gaat dit steeds gepaard met koorts of kan je ook HIV hebben zonder koorts?
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2021 om 20:31Eerste teken van syfilis is een zweer.
Reageren
En een conversiegriep komt in de eerste 6 weken na de besmetting. Daarbij krijg je een griepgevoel maar zonder verkoudheid verschijnselen en je krijgt dan hoge koorts. Dat houdt dan ca 1 week aanFrenkie23 augustus 2021 om 20:46Dag John
Wat bedoelt u dan zonder verkoudheidverschijnselen? Dus geen lopende neus of verstopte oren enkel hoge koorts? Is dit dan 39+ of wat is hoge koorts? Deze verschijnselen heb je altijd met HIV?
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2021 om 20:52geen lopende neus of verstopte oren enkel hoge koorts en koorts boven 39 graden
Reageren