- HIV2 juni 2019 om 17:25
kunnen HIV symptomen 9 weken na onveilig contact voorkomen ondanks negatieve hiv test op 7 weken?
We zijn bijna 12 weken ver nu en heb al 3 weken last van bepaalde symptomen die ik nog nooit gehad. Na de laatste HIV test was het eerst wat rustig maar 2 weken erna kreeg ik eerst te maken met nachtzweten. Dit heeft 5 dagen geduurd. Dit is dan overgaan naar vermoeidheid. Kheb dagen gehad dat ik ondanks nachtrust van 7-10u gewoon mijn bed niet uitkon. Hier heb ik 1,5 week later nog steeds last van. Hierna kreeg ik gezwollen lymfeklieren in hals en lies en ook nekpijn. Dit is 1 week na de eerste tekenen nog steeds aanwezig.
Nu ben ik wel onder de indruk aangezien de HA zei dat ik me geen zorgen moest maken dat ik geen hiv heb. Maar na deze symptomen begin ik wel te twijfelen.
Zou ik op 12-13 weken terug een hiv test laten uitvoeren?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juni 2019 om 17:28Als je bij 7 weken een negatieve test hebt, dan heb je GEEN HIV.
ReagerenHIV2 juni 2019 om 17:50Oke bedankt! De testen op 7 weken zijn dan 99% betrouwbaar?
Normaal gezien als het virus in u zit dan zou het lichaam er direct op reageren? Of kan dit uitgesteld worden door gebruik van medicatie ?
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2019 om 19:06Iets meer dan 99%.
Reageren
Alleen als je een PrEP kuur zou hebben , zou dat invloed kunnen hebbenHIV2 juni 2019 om 19:39Thanks!
ReagerenBerry3 juni 2019 om 00:02john
kan je besmet met hiv raken als iemand sperma door broodje shoarma zou doen en dit binnen 5 minuten op eet
groet
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2019 om 00:16Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje rare vraag…
Reageren