dan is het tijd om toch met een psycholoog te gaan praten of in ieder geval met je huisarts
GGD heeft zovele jaren ervaring met testen van HIV en Onderzoeken naar overdracht van HIV, dat ze echt wel een goede indicatie hebben van wanneer wel en niet prep kuur.
GGD weet nu eenmaal hoe overdracht plaats vind en wanneer overdracht gering of zelfs te verwaarlozen is.
En orale sex zonder condoom is de kans zo klein dat het virus overgedragen word.
Daarom geven ze geen prep want het risico is te klein geweest.
Ik heb van de GGD vernomen dat ze nog nooit eerder gehoord hebben dat iemand HIV gekregen had door alleen orale sex.
Het ging hier om Pep en niet om prep. Daarnaast heb ik ook gerimd en anale seks gehad met condoom.
Zoals ik al schreef: heel begrijpelijk dat er geen PEP wordt voorgeschreven. Ik denk dat je ook onderschat wat voor soort geneesmiddel dat is. Bepaald geen aspirientje dat je neemt. Bovendien zijn de kosten van zo'n kuur al snel richting de € 1.000.
Het risicocontact dat je beschreven hebt is eerder zeer gering. Daar ga je zeker geen PEP voor nemen. Een test na zes weken is voldoende.
Excusses voor de R er in ik bedoelde ook PEP.
Naarnaast beschermd condooms ( niet gescheurd of afgegleden ) zeer goed tegen HIV. Het virus kan niet door latex heen.
En orale sex is de kans zeer klein bijna 0
Maar wel een heel erg klein risico.
En de vraag is ook maar net of je in aanmerking komt voor een HIV test.
Mensen die hoog risico op HIV lopen
Komen meestal in aanmerking voor zon test.
Ik weet niet of jij voor dit contact al is bent getest op HIV of dat je voor het contact al wel is risico gelopen hebt op HIV. Maar dat zal de GGD wel gevraagd hebben neem ik aan ?
Echter bij 1x onveilig oraal contact kom je normaal niet in aanmerking voor een HIV test want de kans bij eenmalig oraal contact (alleen onveilig oraal) is het risico namelijk te klein om een HIV test te af te nemen.
Maar ik zou de GGD gewoon bellen voor info hierover.
Jij weet zelf het beste of je wel of niet rieel risico gelopen hebt.
Ik maak me het meeste zorgen om het feit dat ik diegene gerimd heb.
"Echter bij 1x onveilig oraal contact kom je normaal niet in aanmerking voor een HIV test want de kans bij eenmalig oraal contact (alleen onveilig oraal) is het risico namelijk te klein om een HIV test te af te nemen." dit is flauwe kul hoor.
Beste John dit is mij verteld door de GGD toen ik belde voor een HIV test.
Ik heb toen zelf namelijk 1x onveilig oraal contact gehad ( ben gepijpt)
Ik kreeg dus te horen dat ik wel voor andere soa testen in aanmerking kwam maar niet voor hiv test want het risico was daar te laag voor geweest.
En als ik wel hiv test wou moest ik naar me eogen huisarts maar de arts van de GGD zou het niet vreemd vinden als de huisarts hiv test niet zou laten doen.
HIV is dan wél de ergste soa die er is. Maar wél de minst besmettelijke soa.
Wordt vanname overgedragen door.
Bloed
Sperma
Voorvocht
Vaginaalvocht
Speeksel vorm een goede barriere tegen het virus, dus de kanst op overdracht via oraal contact is zeer klein.
En wat betreft testen.
Iedere GGD maakt hun eigen inschatting of ze wel of niet HIV testen.
Gewoon bellen nee heb je ja kun je krijgen.
Misschien is dat jouw ervaring bij die ene persoon van die ene GGD die jij toevallig gesproken hebt. Presenteer het dan niet als een soort waarheid.
Is geen ervaring van 1 GGD en 1 medewerker.
GGD telefonisch + arts.
ODC: daar kom ik wel HIV test laten doen uiteraad tegen betaling
3 huisartsen.
Ik ben toen x gepijpt zonder condoom.
Huisarts heeft toen HIV test afgenomen ivm opbouwde angsten maar kreeg al toen wel te horen van dat de kanst zeer zeer klein zou zijn dat die positief zou zijn ( hun gingen al van een negatieve uitslag uit) omdat de kansen om HIV op te lopen via oraal zeer klein zou zijn.
Maargoed bij mij ging het om gepijpt te zijn ik weet niet of rimmen daarintegen risisco hoger ligt.
En ik doe niet alsof ik de waarheden ken ik kan alleen delen wat mijn ervaringen zijn en mij verteld is. Ik wilde die alleen delen en niet als dokter anders over komen of een discusssie te beginnen.
Het HIV risico bij rimmen zal niet veel verschillende dan met andere orale seks. Voor andere soa's kan dat anders zijn en natuurlijk de infectie met de e-colli bacterie (die voedselvergiftiging veroorzaakt)
De ggd vindt het niet eens nodig om te testen op hiv. Dat verbaast me wel. Zij zeggen dat de kans op hiv via pijpen en rimmen nagenoeg nul is.
Exact wat John en Anoniem dus al aangaven over het gelopen risico.
Angstig mocht je nou echt zo graag een HIV test willen, wat ik best kan begrijpen als je zo angstig bent. Probeer het via je huisarts.
Mocht die het nu niet willen afnemen ivm je angst, kun je altijd nog bij onedayclinic terecht. Hier gaat wel om contante betalingen van testen, maar denk dat dit je eventuele mogenlijkheden zijn om een HIV test te doen.
Mischien dat John nog een adres voor je weet.
Je bent in 2 topics tegelijk bezig... dat is niet zo handig. Je loopt zo het risico afwijkende antwoorden te krijgen omdat de info in de topics niet gelijk is.
Als de GGD dat zegt zal dat zo zijn.