Maar op welke manier acht je de kans dat ik toch besmet ben
Dit heeft geen zin. Het is toch echt al vaker uitgelegd. Lees de berichten dan toch maar eens terug.
Heb je vaker angsten voor ernstige ziekten? heb je een angststoornis?
Ja en deze keer ben ik zo bang dat ik niet meer normaal door het leven kan. Angststoornis weet ik niet.
Doe dan eens de test op:
https://www.psyq.nl/angststoornis/zelftest/angststoornis-test
Test gedaan, mogelijk idd een angststoornis. Maarja de angst is misschien terecht omdat er een klein risico was. Een risico is een risico.
Maar je gaf zelf aan dat je vaker bang bent voor ernstige ziekten.. En dan kan er toch sprake zijn van aan angststoornis. En dat zou de aanhoudende stress en angst in dit geva dan kunnen versterken.
Ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een psycholoog. Dit is een angststoornis, en die gaat niet vanzelf zomaar weer weg.
De angst kun je wel hebben maar de manier hoe je ermee omgaat is toch wel kenmerkend voor een angststoornis
Het kenmerkende van een angststoornis is dat voor de persoon in kwestie een angst heel erg "echt" en "reëel" overkomt, terwijl dat objectief niet terecht is. Jouw angst is objectief niet terecht. Er is geen risico geweest. Dat is meermaals toegelicht. Voor jou echter voelt de angst als heel echt en terecht, en juist daarin zit hem het kenmerkende van een angststoornis.
Kenmerkend is ook het telkens weer bevestiging vragen van datgeen wat al meerdere keren is gezegd. Dat geeft eventjes rust m.b.t. de angst, totdat de angst weer terugkomt, en het hele riedeltje weer van voor af aan begint.
Het venijnige zit erin dat de angst steeds weer iets verder in jouw persoon gevestigd raakt. Zo ontwikkel je een angststoornis die steeds hechter en vaster deel van je begint uit te maken. Laat het zover niet komen. Het is geen pretje.
Nu is er ineens helemaal geen risico geweest. Het is ook niet meer te volgen.
Ik denk dat anoniem bedoelde dat het risico nagenoeg nul is. Net zoals de GGD je dat ook heeft gezegd
Ben je nu inmiddels al bij de huisarts geweest angstig?
Zo ja, wat is heeft die je verteld? En hoe gaat het nu verder met je ?
Ik heb contact gehad met de huisarts. Ik ga me toch testen over twee weken. Zij schatten het risico ook erg laag in. Ik heb daarnaast ook contact gehad met Sense. Volgens hun is het risico ook verwaarloosbaar. De mond is namelijk in tegenstelling tot de anus niet zo vatbaar voor hiv zeggen ze. Desondanks heb ik de ene dag toch stress en de andere dag gaat het iets beter maar toch blijf ik angstig. Omdat ik bang ben dat ik door te rimmen toch besmet ben geraakt.