- Anoniem10 augustus 2023 om 20:53
Ik heb twee dagen geleden seks gehad met een prostituée. Ik weet bijna zeker dat ik niet langer dan 1 min zonder condoom seks gehad heb, en dat ik ben klaargekomen in de condoom. Ik maak mij nu nogal zorgen voor een eventuele infectie. Ik heb klachten zoals grieperig, brandend gevoel in borst en pijn bij plassen. Komt dit door stress of de infectie? Ik maak mezelf vaker onnodig druk, maar ben nu wel erg bang. Graag antwoord en alvast bedankt.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 augustus 2023 om 22:53Daar kan ik dus geen antwoord op geven. Maar het lijkt eerder op griep/corona en vooral stress
ReagerenAnoniem10 augustus 2023 om 22:58Bedankt voor uw reactie. Gezien mijn situatie moet ik mij zorgen maken? Vanaf wanneer kan ik testen? Ik ben inderdaad erg gestresst.
ReagerenAnoniem11 augustus 2023 om 08:12Een test voor hiv kan je doen vanaf 6 weken na het contact. Alle klachten die je beschrijft hebben met hiv niets te maken. Hiv oplopen op de manier die jij beschreven hebt gebeurt niet zo snel. De kans is erg klein.
Pijn bij het plassen moet je even in de gaten houden, dat zou nl. kunnen betekenen dat je een soa hebt zoals b.v. gonorroe of chlamydia. Dat kan je laten testen vanaf 2 weken na het contact.
Reageren
Ga in ieder geval niet aan je penis zitten duwen of trekken. Laat het met rust.Anoniem13 augustus 2023 om 21:45Even een update op vorige bericht. Ik heb eigenlijk nergens meer last van.. geen ziektegevoel meer en niks meer aan de hand met mijn penis. Gezien mijn situatie en het risico ben ik eigenlijk al gerustgesteld, maar ik wilde graag weten wat jullie hiervan vinden.
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2023 om 21:54Ik had al geschreven dat het meer op griep f corona leek
ReagerenAnoniem14 augustus 2023 om 10:35Ja dat klopt John, ik heb mij gewoon onnodig druk gemaakt en bij ieder pijntje dacht ik HIV of een SOA, terwijl ik het voor 99% veilig heb gedaan. Ik ga het nu uit mijn hoofd zetten gezien het risico, omdat de kans nihil is. Bedankt John voor de snelle reactie 👍
ReagerenAnoniem2 november 2023 om 22:18Toch een test gedaan na 2 maanden en 2 weken. Uitslag Negatief! alleen zegt de GGD dat ik over 2 weken terug moet komen, terwijl ik dit hoofdstuk gewoon wil sluiten…
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2023 om 22:24Ze houden de oude richtlijn van 3 maanden aan.. Eigenlijk achterhaald.. Ik zie daar dus echt de noodzaak niet van.
ReagerenAnoniem3 november 2023 om 08:31Heel vervelend dat de GGD nog steeds niet helemaal up to date is wat dit betreft. Recent was hier een topic waarbij iemand aangaf dat de arts-microbioloog zelf ook 6 weken hanteert voor een combotest.
Reageren