Zoeken Vraag het forum

Angst HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb twee dagen geleden seks gehad met een prostituée. Ik weet bijna zeker dat ik niet langer dan 1 min zonder condoom seks gehad heb, en dat ik ben klaargekomen in de condoom. Ik maak mij nu nogal zorgen voor een eventuele infectie. Ik heb klachten zoals grieperig, brandend gevoel in borst en pijn bij plassen. Komt dit door stress of de infectie? Ik maak mezelf vaker onnodig druk, maar ben nu wel erg bang. Graag antwoord en alvast bedankt.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik dus geen antwoord op geven. Maar het lijkt eerder op griep/corona en vooral stress

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie. Gezien mijn situatie moet ik mij zorgen maken? Vanaf wanneer kan ik testen? Ik ben inderdaad erg gestresst.

Reageren
    Anoniem

Een test voor hiv kan je doen vanaf 6 weken na het contact. Alle klachten die je beschrijft hebben met hiv niets te maken. Hiv oplopen op de manier die jij beschreven hebt gebeurt niet zo snel. De kans is erg klein.

Pijn bij het plassen moet je even in de gaten houden, dat zou nl. kunnen betekenen dat je een soa hebt zoals b.v. gonorroe of chlamydia. Dat kan je laten testen vanaf 2 weken na het contact.
    Ga in ieder geval niet aan je penis zitten duwen of trekken. Laat het met rust.

Reageren
    Anoniem

Even een update op vorige bericht. Ik heb eigenlijk nergens meer last van.. geen ziektegevoel meer en niks meer aan de hand met mijn penis. Gezien mijn situatie en het risico ben ik eigenlijk al gerustgesteld, maar ik wilde graag weten wat jullie hiervan vinden.

Reageren
    John (moderator)

Ik had al geschreven dat het meer op griep f corona leek

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt John, ik heb mij gewoon onnodig druk gemaakt en bij ieder pijntje dacht ik HIV of een SOA, terwijl ik het voor 99% veilig heb gedaan. Ik ga het nu uit mijn hoofd zetten gezien het risico, omdat de kans nihil is. Bedankt John voor de snelle reactie 👍

Reageren
    Anoniem

Toch een test gedaan na 2 maanden en 2 weken. Uitslag Negatief! alleen zegt de GGD dat ik over 2 weken terug moet komen, terwijl ik dit hoofdstuk gewoon wil sluiten…

Reageren
    John (moderator)

Ze houden de oude richtlijn van 3 maanden aan.. Eigenlijk achterhaald.. Ik zie daar dus echt de noodzaak niet van.

Reageren
    Anoniem

Heel vervelend dat de GGD nog steeds niet helemaal up to date is wat dit betreft. Recent was hier een topic waarbij iemand aangaf dat de arts-microbioloog zelf ook 6 weken hanteert voor een combotest.

Reageren
Reageer op: Angst HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.