Home / Hiv & Aids / Afgeglipte condoom
3 weken geleden seks gehad met prostituée, weliswaar kortstondig vaginaal contact met de penis. Met condoom, maar die is er na enkele bewegingen afgeschoven. Ik heb het meteen gemerkt en gestopt.
Vorige week heb ik een 2-tal dagen met wat ellendig gevoeld, zonder koorts weliswaar. Een week later wel wat keelpijn, en zo precies wat zenuwpijn in armen gehad.
Ik ben quasi niet in contact geweest met de vagina, met uitzondering van kortstondig beffen.
Kan ik daardoor hiv opgelopen hebben?
Onmogelijk is het niet maar je klachten zijn geen HIV klachten
Dank voor snelle antwoord.
ik las “algehele malaise” en dan iets dat op “zenuwpijnen in armen en benen” (een moeilijk woord), niet?
Ja, maar dan moet je er dus ook hoge koorts bij hebben en opgezette lymfeklieren op meerdere plekken.
Is het dan altijd een combinatie? Want ik lees evengoed dat je niks kan voelen bij een hiv-infectie… is nu dus 3,5 weken geleden…
Zulke klachten/symptomen komen altijd gelijk met elkaar. D.w.z. altijd in combinatie met koorts en opgezette lymfeklieren.
De kans op een hiv infectie na wat jij hebt beschreven is sowieso niet heel groot. Eigenlijk heel erg klein.
Maar dan zijn er dus helemaal geen andere symptomen. Dat zou kunnen
Een zelftest na deze 4 weken heeft weinig zin, zeker?
Zeg je nu trouwens dat hoge koorts er toch niet altijd is?
Wat ik zeg is, dat het mogelijk is dat je helemaal geen enkele klacht hoeft te krijgen. Althans je ervaart de klachten niet als zodanig. Wat de conversiegriep betreft (met de hoge koorts): Die komt bij ca 90% van besmette personen dus wel voor
Maar als je wel klachten hebt die door HIV veroorzaakt worden heb je ook die hoge koorts. En nee zo'n test heeft idd geen zin
Dus ofwel zijn er geen symptomen, ofwel wel met dan hoge koorts
Waar het om gaat is dat je niet aan hiv moet denken wanneer je een enkel symptoom waarneemt. Sommige mensen merken niets en zijn toch hiv geïnfecteerd. Anderen krijgen wel symptomen, maar die komen nooit alleen, maar altijd meerdere tegelijk. Conversiegriep is daarvan het meest bekend, en heel veel mensen krijgen die wel.
Neem b.v. algehele malaise. Natuurlijk hebben veel mensen met een hiv infectie daar last van, je lichaam is aan het vechten tegen een virus, en daarvan word je doodmoe en ga je je akelig voelen. Maar dat wil niet zeggen dat je bij algehele malaise aan hiv moet denken. Datzelfde geldt eigenlijk voor alle klachten die mensen met hiv beschrijven. Dat zijn allemaal, met uitzondering van conversiegriep, typisch klachten die je hebt wanneer je je niet lekker voelt.
Hiv stel je vast met een test, niet op basis van symptomen. Dat is het eigenlijk.
Daarbij komt dat wat jij hebt beschreven, wel een vreselijk kleine kans geeft op een hiv infectie. Het is niet onmogelijk, maar de kans is wel heel erg klein. Ik zou bijna zeggen verwaarloosbaar.
Zet het dus uit je hoofd, doe een test na 6 weken na het gebeuren, en maak jezelf niet gek.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!