John (moderator)
5 november 2022 om 17:00In Nederland worden 4de gen combotesten gebruikt. Een RNA test alleen op verzoek
Een RNA test is ook niet altijd betrouwbaar. Er zal ook dan altijd nog een controle test moeten worden gedaan als die negatief is.
HIV testen is bij 6 weken absoluut betrouwbaar. Bij 4 weken kan ook maar dan moet er een controle test worden gedaan bij 6-8 weken.
Een HIV test zegt alleen iets over het moment waarop je test. HIV kun je dus nooit eerder testen dan na 4 weken. Dus op 29-9 testen als ze op 28-9 nog onbeschermde seks heeft gehad zegt dan helemaal niets
Rik5 november 2022 om 17:20Oke ja op haar testuitslag stond hiv ag/ab non reactive dat zal die 4de generatie dan zijn, zij vertelde dat ze zich binnenkort ook opnieuw laat testen, al mijn andere bedpartners kan ik uitsluiten aangezien dat langer dan 6 weken geleden is na mijn hiv test. Dus dan even haar testuitslag afwachten. Niet te geloven dat ik stress om een percentage van 0.012% dat ik het kan hebben, maar als zij positief test dan zou dat betekenen, dat ik echt 6 verschillende synptomen heb gekregen afgelopen 2 weken enkel en alleen door stress…..
ReagerenRik8 november 2022 om 18:07Hoi John, ik zit nu op 4e dag van mijn doxy kuur voor chlamydia, ik zit nu 3 weken na sexueel contact, ik heb wel van de 3 weken, 2 weken een ziek gevoel gehad niet extreem lichte koppijn en soms koude rillingen, geen koorts gehad , ook een opgezette lymfeklier in lies. Kan dat allemaal door de chlamydia komen? Heb eerder chlamydia gehad maar was toen niet zo beroerd.( diegene met wie ik onveilig contact heb gehad op 19 oktober heeft mij dus chlamydia gegeven en is 5 weken na haar laatste contact negatief getest op hiv)
ReagerenAnoniem8 november 2022 om 18:35Er heerst griep, verkoudheid, Corona, en je slikt stevige antibiotica. Zou het daar niet mee te maken kunnen hebben?
ReagerenJohn (moderator)
8 november 2022 om 19:29Ik denk niet dat het van de chlamydia is.
ReagerenRik10 november 2022 om 09:59Ik heb op ook nog op 21 oktober beschermde seks gehad, ik kan voor de rest alle ( onveilige) bedpartners uitsluiten dat ze hiv hebben, want ze hebben zich allemaal laten testen na 5 weken. En sinds 5 november weer ziek, had eerste 2 dagen maagpijn 1x maagzuur gehad wat naar boven kwam, en iedere ochtend extreem koud terwijl de temperatuur op 25 graden staat, en dit verdwijnt dan weer langzaam over de dag, ook met hoofdpijn die verdwijnt en weer terug komt. Geen koorts, en nu ook al 10 dagen gewrichtspijn waar ik flink last van heb, begon bij beiden knieën daarna voeten, tenen, vingers en handen.en heb geen intensieve bewegingen gedaan verder. Ik heb ook verschillende medische sites bezocht, van rivm tot thuisarts tot cdc en who, maar allemaal geven ze weer andere informatie/ symptomen. Een oorzaak vinden lukt mij niet. Er stond alleen dat gewrichtspijn niet door stress veroorzaakt kan worden en dat het altijd gaat om een ontsteking of infectie, wat denkt u hierover John? Ben in totaal 2x ziek geweest 23 oktober- 30 oktober en van 5 november tot aan nu.
ReagerenRik10 november 2022 om 10:08Ben trouwens 20 jaar, weet niet of dat uitmaakt voor het ziektebeeld.
ReagerenAnoniem10 november 2022 om 10:29Dat antwoord is toch ook al meer dan eens gegeven?
Waarom blijf je je vragen elke keer herhalen?
ReagerenRik10 november 2022 om 10:48deze gewrichtsklachten had ik niet voorheen.
ReagerenAnoniem10 november 2022 om 11:10Ga je nu bij elk dingetje wat je voelt het hele verhaal weer oprakelen?
ReagerenAnoniem10 november 2022 om 11:27Voor het stellen van een diagnose moet je overigens naar een arts, niet het halve internet afzoeken.
ReagerenRik10 november 2022 om 17:11Heb het verkeerd gezegd koorts daalt en stijgt nu 2,5 weken lang, soms wel soms niet, ja sorry, maar de HA heeft de afspraak gecancelled omdat zij mij niet goed kon helpen zei ze, en verwees mij door om te wachten tot de andere HA er is, word er zo moedeloos van.
ReagerenAnoniem10 november 2022 om 17:21Absolute onzin. Een huisarts zegt geen afspraak af omdat ze niet goed kan helpen. Geen enkele huisarts doet dat. Een patiënt met klachten wil de huisarts altijd even zelf zien.
Geen leugentjes ophangen hier.
ReagerenRik10 november 2022 om 17:41Dit is wat er gebeurd is, dit was een vrouwelijke arts die mij doorverwees naar een mannelijke arts. Ik ga mij niet lopen verantwoorden naar jou anoniem.
ReagerenAnoniem10 november 2022 om 17:49Veel plezier met je leven.
Reageren