Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ja

Rik

Hoi John, ik had u een paar dagen geleden vragen gestele over herpes in het forum” eerste herpes uitbraak” u heeft mij toen verteld dat het geen herpes is, ik kreeg dus 4 dagen na seksueel contact koorts en dus 2 kleine rode bultjes op mijn eikel die lijken op balanitis, inmiddels op dag 11 na sexueel contact en nog steeds koorts ( 7de dag koorts) ook sinds gisteren ineens last van perifere neuropathie, weer niet zeker of dat het is maar lijkt erop, has gisteren ook een aanval dat ik mijn voet wat minder voelde, tintelingen, branderig door hele lichaam en zenuwpijn, het voelt alsof je spier iets squeezed, en dit voel ik in mijn armen en benen, voor de rest niet benauwd en niet misselijk, de ene moment minder last dan de andere, het voelt alsof je ledematen slapen, d8t is niet even maar sinds gisteren voel ik het soms een paar uur wel, soms een paar uur niet,is het mogelijk dat dit een hiv besmetting is, merk ook lichtelijk krachtverlies in mijn handen. Voel het in bovenbenen voeten, armen en handen. Juni voor laatst negatief getest op hiv

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je zo ook geen antwoord op geven. Het was ook handiger geweest als je deze vraag in hetzelfde topic had gesteld. Daar staat namelijk meer relevante info. Ik kan niet van iedereen onthouden wat ergens in een ander topic is geschreven, en heb ook niet de tijd om dat te gaan opzoeken.

Reageren
    John (moderator)

Heb je ook al een coronatest gedaan?

Reageren
    Rik

Is het dan handig als ik de vraag kopieër naar de vorige topic?

Reageren
    Rik

En daarnaast wat meer details erbij vertel?

Reageren
    John (moderator)

Ik had er toch maar even naar gezocht.
    Het HIV risico bij “normale” hetero seksuele contacten is erg klein. Uitsluiten kan ik het natuurlijk niet. De enige manier op daar achter te komen is een HIV test. Als de klachten door HIV veroorzaakt zouden worden, zou je via de huisarts een RNA test kunnen laten doen
    Maar gezien de vele klachten zou het ook kunnen dat je vooral last hebt van angst/stress klachten

Reageren
    John (moderator)

@ Rik

Had je al een corona test gedaan?

Reageren
    karen

John, ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik ook enorm gestresst ben ..Is sterker dan mezelf…mijn hiv test was 8 weken ( 55 dagen ) negatief, kan ik het loslaten? Kan de test alsnog positief worden op 12 weken.
    pffff

Reageren
    Rik

Dat klopt, 24/7 last van overspannen bekkenbodem en onderbuik gevoel, een familielid gaf als tip misschien dat het door hyperventileren kan komen, maar ik merk van mijzelf dat ik niet anders of sneller adem dan normaal, geen coronatest gedaan, maar daar maak ik mij niet druk om, puur het idee dat je er nooit meer vanaf zou komen als je het zou hebben ( HIV). Nu dag 7 van koorts maar kan gewoon sinds 2 dagen weer mijn bed goed uit, ik las dat hiv een incubatie heeft van 2 weken, vraag mij dan af of het mogelijk is dat je na 4 dagen na contact de koorts krijgt die dat veroorzaakt. De symptomen waar ik nu last van heb( hoofdpijn wellicht ook spanningshoofdpijn, afwisselende koorts ene dagdeel wel andere weer niet, en lichaamsklachten wat heel erg lijkt op perifere neuropathie of polyneuropathie sinds 2 dagen last. Heb 2 bedpartners gehad in tussentijd eentje op 22 augustus diegene had reumatiode artritis weet niet of dat met HIV te maken heeft. En op 19 oktober

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen HIV…

Reageren
    Rik

Had gisteren ook een hoge bloeddruk van 140( 2x 140 gemeten en 1x 134) mijn lengte is 1.87 gewicht 68 kilo, gebruij geen drugs rook niet, en drink gemiddeld 2 biertjes per week

Reageren
    Karen

Je hebt geen HIV ….was dat tegen mij of Rik?
    Grtjes

Reageren
    Rik

Die neurpatische klachten die ik omschreef heb ik dan nooit eerder zo extreem gehad, u denkt dus wel dat het door angst komt?

Reageren
    John (moderator)

@ Rik

Van hyperventileren hoef je zelf niet per se iets te merken.
    ” geen coronatest gedaan, maar daar maak ik mij niet druk om” ik zou dan toch maar eens een test doen. Als je namelijk wel corona zou hebben, kan dat een groot deel van je klachten verklaren. Artritis heeft niets met HIV te maken.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.