John (moderator)
30 oktober 2022 om 14:17Dat zou zeker door angst/stress kunnen komen
John (moderator)
30 oktober 2022 om 14:19Dat was voor @ Karen…
Reageren
Sorry voor de onduidelijkheid , maar dat komt wanneer er meerdere mensen nagenoeg op dezelfde tijd reacties aan het plaatsen zijnKaren30 oktober 2022 om 14:19Je hebt geen hiv …was dat tegen mij of Rik?
Reageren
GrtjesKaren30 oktober 2022 om 14:20Ah ok, dus afsluiten na 8 weken? Kan niet meer positief worden?
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:21@ Karen
Reageren
Ja dat zou ik zeker doen als ik jou was.Karen30 oktober 2022 om 14:22Bedankt John, want het maakt me helemaal ‘ gek’
ReagerenRik30 oktober 2022 om 14:3711 oktober is mijn bloeddruk nog gemeten bij de arboarts dat was goed, en gisteren 140,140,134. De hyperventilatietest scoor ik 47 punten ( aanwijzing hyperventilatie tekort co2) die klachten die ik omschreef merkte ik pas echt sinds gisteren avond, alleen heb eigenlijk nooit last van benauwdheid, wel als ik een lang verhaal moet doen of moet vertellen, dan merk ik wel dat ik snel buitenadem raak. ( bijvoorbeeld bij een werkoverleg en ik moet een a4tje hardop lezen) merk dan ook dat ik sneller ga praten en zo buitenadem raak.
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:39Met 47 punten hyperventileer je…
Reageren
Dus denk dan t het dan toch angst en stress gerelateerde klachten zijnRik30 oktober 2022 om 14:45Ah oke, deze week dat ik koorts heb merkte ook dat PCM helemaal niet hielp tegen de hoofdpijn, denk dan misschien spanningshoofdpijn, zou u mij aanraden om morgen een afspraak bij de huisarts te maken voor die klachten in mijn armen benen en de aanhoudende koorts? Van de koorts zelf nihil last van, maar die lichamelijk klachten sinds gisteren avond wel bijna constant lichte pijnscheutjes in arm, bovenbeen, onderbeen, voet.
ReagerenRik30 oktober 2022 om 14:46En ook voor de hoge bloeddruk?
ReagerenRik30 oktober 2022 om 14:50Iets wat ik ooit 2 jaar geleden had over een ruime periode dan zat ik op de bank of lag ik, en stond ik op werd ik licht in mijn hoofd, dat nu al 1 jaar niet meer meegemaakt.
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:51Je kunt natuurlijk altijd naar de huisarts gaan als je er bezorgd over bent. Maar je bloeddruk is nou niet bepaald zo hoog dast je je daar zorgen over zou moeten maken. Eigenlijk normaal als je bedenkt dat je hebt zitten stressen over Herpes en nu over HIV.
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:51Ik zou in ieder geval ook maar eens een corona test doen.
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2022 om 14:53Dat is een normaal verschijnsel. Als je iets te snel opstaat zakt je bloeddruk heel even
ReagerenKaren30 oktober 2022 om 14:58John,
Reageren
Door stress heel veel gehyperventileerd, paniekaanvallen. Soms vraag ik me af : het blijven testen neemt uiteindelijk de angst niet weg, ergens moet er vertrouwen zijn met 8 weken, maar vraag me nog altijd af, waarom huisdokters dat niet weten dat die drie maanden verouderd zijn, en dan zeggen ze : ‘ in de wetenschap bestaat er geen zekerheid ‘. De vierde generatie testen lijken mij heel gevoelig, en is toch daarom dat het al vanaf 6 weken aantoonbaar is?