Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat zou zeker door angst/stress kunnen komen

John (moderator)

Dat was voor @ Karen…
    Sorry voor de onduidelijkheid , maar dat komt wanneer er meerdere mensen nagenoeg op dezelfde tijd reacties aan het plaatsen zijn

Reageren
    Karen

Je hebt geen hiv …was dat tegen mij of Rik?
    Grtjes

Reageren
    Karen

Ah ok, dus afsluiten na 8 weken? Kan niet meer positief worden?

Reageren
    John (moderator)

@ Karen
    Ja dat zou ik zeker doen als ik jou was.

Reageren
    Karen

Bedankt John, want het maakt me helemaal ‘ gek’

Reageren
    Rik

11 oktober is mijn bloeddruk nog gemeten bij de arboarts dat was goed, en gisteren 140,140,134. De hyperventilatietest scoor ik 47 punten ( aanwijzing hyperventilatie tekort co2) die klachten die ik omschreef merkte ik pas echt sinds gisteren avond, alleen heb eigenlijk nooit last van benauwdheid, wel als ik een lang verhaal moet doen of moet vertellen, dan merk ik wel dat ik snel buitenadem raak. ( bijvoorbeeld bij een werkoverleg en ik moet een a4tje hardop lezen) merk dan ook dat ik sneller ga praten en zo buitenadem raak.

Reageren
    John (moderator)

Met 47 punten hyperventileer je…
    Dus denk dan t het dan toch angst en stress gerelateerde klachten zijn

Reageren
    Rik

Ah oke, deze week dat ik koorts heb merkte ook dat PCM helemaal niet hielp tegen de hoofdpijn, denk dan misschien spanningshoofdpijn, zou u mij aanraden om morgen een afspraak bij de huisarts te maken voor die klachten in mijn armen benen en de aanhoudende koorts? Van de  koorts zelf nihil last van, maar die lichamelijk klachten sinds gisteren avond wel bijna constant lichte pijnscheutjes in arm, bovenbeen, onderbeen, voet.

Reageren
    Rik

En ook voor de hoge bloeddruk?

Reageren
    Rik

Iets wat ik ooit 2 jaar geleden had over een ruime periode dan zat ik op de bank of lag ik, en stond ik op werd ik licht in mijn hoofd, dat nu al 1 jaar niet meer meegemaakt.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt natuurlijk altijd naar de huisarts gaan als je er bezorgd over bent. Maar je bloeddruk is nou niet bepaald zo hoog dast je je daar zorgen over zou moeten maken. Eigenlijk normaal als je bedenkt dat je hebt zitten stressen over Herpes en nu over HIV.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval ook maar eens een corona test doen.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een normaal verschijnsel. Als je iets te snel opstaat zakt je bloeddruk heel even

Reageren
    Karen

John,
    Door stress heel veel gehyperventileerd, paniekaanvallen. Soms vraag ik me af : het blijven testen neemt uiteindelijk de angst niet weg, ergens moet er vertrouwen zijn met 8 weken, maar vraag me nog altijd af, waarom huisdokters dat niet weten dat die drie maanden verouderd zijn, en dan zeggen ze : ‘ in de wetenschap bestaat er geen zekerheid ‘. De vierde generatie testen lijken mij heel gevoelig, en is toch daarom dat het al vanaf 6 weken aantoonbaar is?

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.