Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karen

Het zijn soms ook de instanties doe ons mensen angstig maakt, zo zeggen labo’s dat kussen laag risico is…zogezegd omdat je besmet kan raken door bloed in speeksel, maar echt waar, als je iemand kust, dan smaakt je toch of je in contact komt met bloed. En zo blijven ze maar doorgaan

John (moderator)

@Karen

Die 3 maanden is een mondiale richtlijn van de WHO, die v.w.b. de Westerse landen wel wat achterhaald is. Er zijn namelijk landen waar nog niet de laatst beschikbare 4de gen combotesten worden gebruikt. Maar de richtlijn is nog steeds van toepassing. Sommige artsen houden daar aan vast. Het is dan een keuze van beter 200% zeker dan 100%

Reageren
    Karen

maar dus met combo vierde generatietest wel betrouwbaar op 8 weken?

Reageren
    John (moderator)

@Karen

Die is op 6 weken absoluut betrouwbaar

Reageren
    Karen

Ok, had inderdaad getest op 6 weken en op 8 weken 🙂

Dus ‘ effectief ‘ loslaten en aan mijn angsten werken ….

Reageren
    John (moderator)

@Karen

klopt

Reageren
    Rik

Oke zal even kijken naar de coronatest dan, maar aangezien de koorts 4 dagen na seksueel contact kwam, en de neuropatische klachten 10 dagen daarna( gisteren) . Is het in theorie mogelijk dat het door hiv KAN komen? Of te snel want incubatie s 2 weken geloof ik voordat je klachten kon krijgen?

Reageren
    Karen

Want laatste vraag : zijn er mensen die na 8 weken negatief testen met vierde generatietesten die alsnog later positief worden? Ik vermoed van niet, anders zou de richtlijn geen 6 weken zijn ….

Reageren
    John (moderator)

@ Rik

Het zou idd wat snel zijn

Reageren
    John (moderator)

Mij is geen enkel geval bekend waarbij na 6 weken een negatieve test nog veranderd in een positieve test. ( als er dan geen onveilige contacten meer zijn geweest)

Reageren
    Rik

Oke dus als ik het even kort samenvat als ik het goed heb begrepen, u denkt dus dat het een hele kleine kans is dat het hiv is? En dat de neuropatische klachten zoals doof, tintelend , branded, en groeipijn achtig gevoel door angst/ stress komt zeg ik dat goed?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
    Rik

Oke bedankt, en na hoeveel dagen koorts achter elkaar is het dan gebruikelijk om aan de bel te trekken ?

Reageren
    John (moderator)

Koorts is dus hoger dan 38 graden… en als je dat langer dan een week hebt neem je even contact op met de huisarts

Reageren
    Rik

Hoi John, vandaag bij de huisarts geweest ondanks de aanhoudende koorts denkt huisarts nog steeds dat de symptomen te snel na seksueel contact zijn gekomen( na 4 dagen) en daardoor hiv uitsluit, hij dacht ook aan hyperventileren, maar toch gek dat de huisarts zegt dat ik de koorts moet aankijken na 7 dagen, zit nu op dag 8 het is iedere dag sochtends geen koorts na 6 wel koorts, online staar daarentegen dat na 7 dagen een volledig lichamelijk onderzoek meestal nodig is, hoe denkt u erover?

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.