- Es2 december 2022 om 19:00
Probeer zelf ook met prep te beginnen en laat je dan ook periodiek testen in zo’n prep cohort van de ggd. Sowieso slim als je over drie maanden een test doet en het dan periodiek doet bij de ggd. Dan ben je van alle zorgen af.
Maar het klinkt alsof het risico dat je gelopen hebt echt laag is, maar het is nooit nul. Zélfs als jullie beiden prep nemen, dan is het risico niet geheel nul, zoals John zegt.
Es2 december 2022 om 19:00Maar wel héél laag
ReagerenLeon2 december 2022 om 19:08Baal nu wel van de GGD die zeiden dat testen niet nodig was. Nu kan ik niet meer met PEP beginnen waardoor een mogelijke hiv besmetting waarschijnlijk werd voorkomen.
ReagerenJohn (moderator)
2 december 2022 om 19:14Ik denk niet dat je een PeP behandeling gekregen had hoor.
ReagerenLeon2 december 2022 om 19:15Waarom niet?
ReagerenJohn (moderator)
2 december 2022 om 19:16Als ze gezegd hebben dat testen niet nodig was, hebben ze het risico zo laag ingeschat dat je niet in aanmerking komt voor PeP
ReagerenLeon2 december 2022 om 19:19Dat is toch raar als je toch hiv blijkt te hebben na zes weken terwijl het voorkomen had kunnen worden. Ik heb volgens anoniem het hoogste risico op hiv gelopen dat er bestaat door onbeschermd seks te hebben.
ReagerenJohn (moderator)
2 december 2022 om 19:23Dat klopt ook, maar dat risico wordt natuurlijk veel minder door de PrEP kuur
ReagerenLeon2 december 2022 om 19:26Goed ik zal me maar gewoon gaan testen na zes weken. Maar ik blijf het raar vinden van de GGD. Omdat prep dus ook geen maximale bescherming biedt.
ReagerenLeon2 december 2022 om 19:27Raar dat de GGD zegt dat testen niet nodig is bedoel ik.
ReagerenAnoniem2 december 2022 om 22:24Als je het zelf beter weet, waarom vraag je het dan hier na?
ReagerenAnoniem2 december 2022 om 22:30Ik voegde aan mijn opmerkingen toe: “als dit je levensstijl is”, en nu heeft de GGD het gedaan?
ReagerenLeon3 december 2022 om 09:18Oké laatste vraag. Stel die persoon die prep gebruikt test negatief bij zijn driemaandelijkse controle. Is het dan mogelijk dat ik wel positief zou kunnen testen na zes weken?
ReagerenLeon3 december 2022 om 09:20Hij is de enige met wie ik het onveilig gedaan heb.
ReagerenAnoniem3 december 2022 om 10:28In theorie zou dat wel kunnen, maar de kans is wel erg klein.
Iemand kan vandaag een hiv test doen en negatief testen, maar b.v. twee weken geleden hiv hebben opgelopen en dit ook doorgeven aan een ander.
Als iemand nu negatief test, dan weet je zeker dat de persoon zes weken geleden of langer geen hiv heeft opgelopen.
Reageren