Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Es

Probeer zelf ook met prep te beginnen en laat je dan ook periodiek testen in zo’n prep cohort van de ggd. Sowieso slim als je over drie maanden een test doet en het dan periodiek doet bij de ggd. Dan ben je van alle zorgen af.

Maar het klinkt alsof het risico dat je gelopen hebt echt laag is, maar het is nooit nul. Zélfs als jullie beiden prep nemen, dan is het risico niet geheel nul, zoals John zegt.

Es

Maar wel héél laag

Reageren
    Leon

Baal nu wel van de GGD die zeiden dat testen niet nodig was. Nu kan ik niet meer met PEP beginnen waardoor een mogelijke hiv besmetting waarschijnlijk werd voorkomen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je een PeP behandeling gekregen had hoor.

Reageren
    Leon

Waarom niet?

Reageren
    John (moderator)

Als ze gezegd hebben dat testen niet nodig was, hebben ze het risico zo laag ingeschat dat je niet in aanmerking komt voor PeP

Reageren
    Leon

Dat is toch raar als je toch hiv blijkt te hebben na zes weken terwijl het voorkomen had kunnen worden. Ik heb volgens anoniem het hoogste risico op hiv gelopen dat er bestaat door onbeschermd seks te hebben.

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt ook, maar dat risico wordt natuurlijk veel minder door de PrEP kuur

Reageren
    Leon

Goed ik zal me maar gewoon gaan testen na zes weken. Maar ik blijf het raar vinden van de GGD. Omdat prep dus ook geen maximale bescherming biedt.

Reageren
    Leon

Raar dat de GGD zegt dat testen niet nodig is bedoel ik.

Reageren
    Anoniem

Als je het zelf beter weet, waarom vraag je het dan hier na?

Reageren
    Anoniem

Ik voegde aan mijn opmerkingen toe: “als dit je levensstijl is”, en nu heeft de GGD het gedaan?

Reageren
    Leon

Oké laatste vraag. Stel die persoon die prep gebruikt test negatief bij zijn driemaandelijkse controle. Is het dan mogelijk dat ik wel positief zou kunnen testen na zes weken?

Reageren
    Leon

Hij is de enige met wie ik het onveilig gedaan heb.

Reageren
    Anoniem

In theorie zou dat wel kunnen, maar de kans is wel erg klein.

Iemand kan vandaag een hiv test doen en negatief testen, maar b.v. twee weken geleden hiv hebben opgelopen en dit ook doorgeven aan een ander.

Als iemand nu negatief test, dan weet je zeker dat de persoon zes weken geleden of langer geen hiv heeft opgelopen.

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.