Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Daar kan ik geen antwoord op geven, maar in principe is het dan te laat om nou pas klachten te krijgen van dat oudere contact.

Als je je toch zo druk maakt over soa’s en dan met name HIV, waarom gebruik je dan geen condooms? Dan kun je al die stress vermijden.

Anoniem

John heeft toch al aangegeven dat het geen hiv is. Waarom begin je dan weer over een verdenking van hiv?

De manier hoe je met je gezondheid bezig bent is niet slim. Beetje huisarts, beetje website. De huisarts heeft daardoor nooit een volledig beeld van de klachten.

Maar goed, veel succes met je leven.

P.S. Ik reageer zoals ik dat wil. Het is een openbaar forum.

Reageren
    Rik

Nouja klinkt een beetje suf, maar we hadden 2 condooms die wij probeerdej om te doen maar de erectie was niet goed genoeg dus zeiden wij fuck it na 2 x proberen.

Wanneer zou u de huisarts weer raadplegen, is nu dag 9 van de koorts, na 10 dagen of 14 dagen?

Reageren
    Anoniem

Je moet je behandelbeleid met de huisarts bespreken, niet hier.

Reageren
    John (moderator)

Bel de huisarts gewoon en maak een afspraak

Reageren
    Rik

Hoi John, wat is je email adres stuur een foto, heb sinds vanochtend een hoop geel achtige pus wat uit de plasbuis komt samen met een branderig gevoel tijdens het plassen, is nu 2 weken na seksueel contact, lees ook dat gewrichtspijn en oogontsteking bij gonorroe kan voorkomen waar ik dus last van heb. Hoor ik graag of je denkt dat het gonorroe is .

Reageren
    Onbekend

Zou je niet beter even een afspraak bij je huisarts kunnen maken?
    Dat advies is nu al meerdere keren gegeven en zal met de klachten die je nu beschrijft,weer het enige logische advies zijn.
    Je huisarts kan je zonodig gelijk iets voorschrijven. John is geen arts en kan dat niet en zal je dus alsnog wéér zeggen naar je huisarts te gaan.
    Waarom dan een dag onnodig er mee doorlopen?

Reageren
    Anoniem

Ik vraag me ook af wat Rik wil bereiken met het eindeloos vragen blijven stellen op een forum. John gaat geen email adres geven om foto’s te sturen.

Advies om de huisarts te benaderen wordt gewoon door Rik genegeerd. Lekker slim.

Reageren
    Rik

De huisarts is gebeld, maar heeft geen tijd deze week. Ik kreeg commentaar dat ik al vaak ben geweest, ik vertellen dat er meer klachten bijkomen. vandaar wat meer vragen naar John uit bezorgdheid. En ik reageer niet meer op jou anoniem, graag ook niet meer reageren op mijn berichten.

Reageren
    Onbekend

Je zou je huisarts ook een foto kunnen mailen. Of via je patiënten portaal sturen,dat kan bij ons tenminste wel.
    Dan kan die na het beoordelen zo nodig iets voorschrijven.
    Hoef jij niet op je afspraak te wachten en kun je eerder met een kuurtje beginnen als dat nodig zou zijn.

Reageren
    Anoniem

Ik reageer wanneer ik dat wil.

Op basis van een foto zal geen enkele arts iets in de zin van antibiotica voorschrijven.

Dat je commentaar kreeg dat je al zo vaak bent geweest, is ongeloofwaardig. Geen enkele huisarts of assistent zal dat zo zeggen.

Gewoon volgende week naar de huisarts gaan en daar rustig vertellen dat je je zorgen maakt. Laat de huisarts zijn/haar onderzoek doen. Dat gaat gestructureerd en zorgvuldig. Dit in tegenstelling tot het stellen van vragen op basis van elk dingetje wat je voelt of ziet.

Reageren
    Aldo

Ik heb op 1 september onveilige seks gehad met een man en me na een maand laten testen op hiv. Deze test was negatief. Op 3 oktober heb ik vervolgens veilige seks gehad met een man maar hij heeft zich daarna afgetrokken en toen is er sperma op mijn anus terecht gekomen. Heb me weer na 4 weken laten testen. Ook deze keer was de test negatief. Mijn vraag is of ik me nu nog een keer moet laten testen of dat het nu klaar is… Omdat ik de laatste keer geen echt risico heb gelopen. Beide testen waren via de huisarts.

Reageren
    Rik

Alles is opgelost John, een antwoord is niet meer noodzakelijk 🙂

Reageren
    Anoniem

Bijna niet serieus te nemen dit.

Reageren
    John (moderator)

@Aldo

De seks van 1 september heeft dan in geval geen HIV veroorzaakt. Maar testen op 4 weken is te vroeg. Er zal nog een controle test gedaan moeten worden bij 6-8 weken om het echt te kunnen uitsluiten. Maar de kans bij de laatste keer is idd heel erg klein

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.