John (moderator)
16 augustus 2022 om 15:124de gen test ziekenhuis is definitief.
Over die andere test: het zal geen 4de gen combo zijn geweest en dat lijkt me toch logisch want er is alleen maar op antilichamen getest
Anoniem16 augustus 2022 om 15:16Aanvulling: de Symplitude ByMe is een test waarbij je zelf een vingerprik doet, en zelf thuis de test uitvoert. Vergelijkbaar met een Corona thuistest (neusswab i.p.v. bloed). Zo’n test is gewoon wat minder betrouwbaar dan een test die je in een laboratorium laat uitvoeren.
Bloed uit een ader heeft de voorkeur boven een vingerprik. Het hele proces in een lab is meer betrouwbaar dan wanneer je het thuis doet.
Het is inderdaad geen combi test. De test wordt geadviseerd vanaf 12 weken.
ReagerenFred16 augustus 2022 om 20:06Minder betrouwbaar ok. Maar hoe betrouwbaar dan?
Reageren..16 augustus 2022 om 20:25Een negarieve test bij 6 weken 4e generatie combo.
Hoe zit het dan met dit stukje hieronder:
RNA-bepaling: bij sterke verdenking hiv-infectie en acute hiv klachten, zeker als combi-test negatief is.Geldt dit alleen voor iemand die vroeg heeft getest met de combotest dus eerder dan 6 weken bijvoorbeeld na 3 of 2 weken.
negatief is
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2022 om 21:23Ik ga geen verklaringen geven van dingen die allemaal op internet te vinden zijn. En jij zou niet z o veel moeten blijven zoeken op internet. Het helpt namelijk niet maar je krijgt er alleen maar nog stress door. Laat je bij 6 weken testen met een 4de gen combotest
Reageren..16 augustus 2022 om 21:38Dank je John
Reageren…17 augustus 2022 om 16:37Beste John,
Ik heb me via de huisarts laten testen in het ziekenhuis . Op de uitslag stond Hiv as 1+2 negatief. Mooie uitslag maar begrijp even niet meer waarom het geen combotest is geweest aangezien ziekenhuizen in NL dat gebruiken. Mocht het geen combotest zijn geweest is dat een probleem.
Groetjes
Reageren…17 augustus 2022 om 16:39nog even erbij. Mocht het geen combotest zijn geweest wanneer is zo een test alleen op as betrouwbaar en defenitief.
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2022 om 16:46Als je de uitslag in je patiëntendossier hebt gezien, kan het zijn dat niet alle testuitslagen gelijktijdig te zien zijn. Het kan ook zijn dat je huisarts een specifieke antistoffen test heeft aangevraagd. Het LAB doet wat de huisarts vraagt. Maar een probleem is het niet als de test na 4 weken is gedaan
Reageren..17 augustus 2022 om 17:15Oke helder, ik zit namelijk op een wachttijd van 12 weken van de laatste gebeurtenis. Dus kan alles defenitief afsluiten?
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2022 om 17:40Ja hoor. Afsluiten en verder gaan
ReagerenAnoniem17 augustus 2022 om 17:50Volgende vraag?
Reageren..17 augustus 2022 om 17:58Bedankt voor het reageren John,
Reageren..18 augustus 2022 om 19:56Goedemiddag,
Zat even te lezen hier op de topics en kwam dit tegen:
Ik kan me voorstellen dat zoals je aangeeft nu met de 4de generatie (met p24 meting) dit zeker niet meer kan voorkomen. Natuurlijk als je gewoon geen test doet en dan erg ziek wordt na lange tijd kan het voorkomen dat je niet meer positief wordt met een Elisa test.
Is het inderdaad zo daf je op een gegeven mome t niet meer positief test omdat je zodanig ziek bent gewordeb door het hiv virus dat je geen antistoffen meer aanmaakt.
Alvast bedankt groetjes
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2022 om 19:58En wat is nou de vraag?
Reageren