Zoeken Vraag het forum

Test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Als je risico 1 jaar geleden is dan heeft een test op.antigenen geen nut. Maar daarom zit antistoffen er ook bij.

John (moderator)

Er wordt getest op antigenen en antistoffen
    De antigenen kunnen verdwijnen maar de antistoffen blijven voor altijd aanwezig

Reageren
    Anoniem

Oke ik ben enkel op antlichamen getest na 1 jaar! Als die test negztief was is het goed hé?

Reageren

Maar John wat is dan het nut van testen op antigenen als mensen zich vaak niet laten testen binnen de termijn dat die antigenen er nog zijn.

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren

Als er alleen op antistoffen wordt getest is toch in principe meer dan voldoende.

Reageren
    Anoniem

Okeee blij dat ik veilig ben! Goede avond nog beide

Reageren
    John (moderator)

Er is naar een test gezocht waarbij je zo vroeg mogelijk kunt opsporen of iemand een HIV infectie heeft. Daarom dus de combi testen. En om dat nou simpel te houden en niet voor alles een andere test te hoeven gebruiken, neemt met dus de test die op beiden controleert. Behalve als iemand aangeeft dat het om een ouder contact gaat, b.v. 1 jaar gelen dan zou je alleen maar op antistoffen hoeven te testen. Maart om dat hele test gebeuren zo simpel mogelijk te houden: de combo test

Reageren

Heel duidelijk,

Dus mocht je een risico 1 jaar geleden hebben gehad is het eigenlijk beter aan te geven zodat ze nieyt dubbel hoeven te testen op antistoffe en antigenen. Of maakt dat kwa geld en verspilling niet zoveel uit. En dan heb ik het over verspilling voor de ziekenhuizen en laboratorium.

Reageren
    John (moderator)

Dat maakt toch allemaal niet uit…. hoofdzaak er wordt goed getest.

Reageren
    Anoniem

Ik heb nooit iets moeten vertellen over de datum na laatste contzct. Gelukkig was het lang genoeg want ben nooit op antigen getest

Reageren
    John (moderator)

Waar heb je die test dan laten doen? En welke test?

Reageren
    Anoniem

Bij de huisarts. Geen idee welke test het was?

Reageren
    Anoniem

Op de resultaten fiche stond enkel “HIV 1/2”

Reageren
    Anoniem

Ik bedoel HIV AL 1/2

Reageren
Reageer op: Test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.