Zoeken Vraag het forum

Test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • .

Beste John,

Wat bedoelt u hier precies mee. Hoezo is het niet zinvol. Dus als je laat testen na 3 of meer maanden bij de huisarts of ziekenhuis waar ze de 4e generatie combotest gerbuiken moet je dan aangeven aan hen na hoeveel tijd je laata testen zodat ze daar rekening mee houden wat voor test er gebruikt moet worden?

Vriendelijke groet

Dan heb je in ieder geval geen HIV dat is zeker
    Een combotest is bij 12 weken niet altijd zinvol. Daar wordt in principe een antistoffen test voor gebruikt.

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat het niet zo zinvol is om een combo test te doen. In de regel doet men dan een test alleen op antistoffen. De huisarts zou dan een andere test kunnen aanvragen.

Reageren
    .

Wanneer is het wel zinvol om een combotest te doen?

Vriendelijke groet

Reageren
    John (moderator)

Een combotest is het meest zinvol in de eerste 12 weken

Reageren
    .

Dus wanneer je een combotest doet en die is negatief is die dan niet betrouwbaar?

Reageren
    John (moderator)

Dat heb ik niet gezegd of geschreven…
    Ook met een combotest wordt er naar antistoffen gekeken. Maar na 4 maanden is het niet meer zo zinvol om naar antigenen te kijken. Naarmate de infectie vordert zullen die namelijk afnemen. Maar het is niet zo, dat een combotest dan onbetrouwbaar zou zijn

Reageren
    .

Oke ik begrijp het nu. Dus je test dan eigenlijk op iets extra wat niet nodig is. Maar voor de rest is het gewoon goed.

Reageren
    John (moderator)

Helemaal goed!

Reageren
    .

Dank u voor de snelle uitleg.

Fijna avond!

Reageren
    .

Sorry nog heel even best interessant allemaal. Voor de mensen die een auto immuunziekte hebben waarbij het lichaam geen antistoffen aanmaakt wordt het eigenlijk dus best lastig om er achter te komen of ze hiv hebben.  Wat nou als ze later pas testen na 12 weken of een jaar.

Of zijn daar ook methodes voor om dat te achterhalen

Vriendelijke groet

Reageren
    John (moderator)

Daar zijn methodes voor. En die worden dan ook meteen toegepast, want mensen met een immuunziekte waarbij geen antistoffen worden aangemaakt weten dat e dat hebben

Reageren
    .

Bedankt.

Reageren
    .

Beste John,

Terugkomend op gister.

Zou je aub hier antwoord op kunnen geven. Ik heb in het verleden best veel seks gehad en ook onveilige. Heb mijn afgelopen week laten testen op hiv bij reinier de graaf ziekenhuis als het goed is gebruiken ze daar de 4e generatie combotest.
    De test is bedoeld geweest voor alle seks gebeurtenissen van minimaal 1 jaar en hoger dus niks komt onder het jaar uit. Kan ik deze gebeurtenissen definitief afsluiten? Of had ik echt allrrn op dr antistoffen moeten testen en was dat beter geweest?

Excuses voor het storen nogmaals.

Vrienden groet,

Reageren
    .

Zou ik een antwoord op kunnen krijgen

Vriendelijke groet

Reageren
    John (moderator)

Afsluiten en verder gaan met je leven

Reageren
Reageer op: Test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.