Home / Hiv & Aids / Test
Beste John,
Hoe zit dat met de testen die worden gebruikt in het ziekenhuis ( 4e generatie combo)
Stel je hebt je nooit laten testen. En je hebt dus verschillende seksuele gebeurtenissen gehad. De laatse is bijvoorbeeld 12 weken en de rest is 2 plus jaren tot meer. Je doet zo een test die is negatief. Is het zo dat de dingen van lang geleden dus de 2 jaar plus een apparte test moet hebben gehad of neemt zo een test van het ziekenhuis meteen alles mee. Dus eigenlijk simpel 4e generatie combotest is in alle gevallen betrouwbaar? Geldt dat ook voor de syflis test?
Groetjes
De combo test, kijkt naar zowel antigenen en antistoffen. De antistoffen zijn altijd terug te vinden. Voor syfilis geldt hetzelfde, ook die antistoffen zijn altijd te traceren
Blijven antlichamen voor altijd aanwezig in het bloed? Ik ben 1 jaar na contzct getest op antilichamen. Kan iemand me meer info geven
Zoals John het altijd zegt na 6 weken testen heb je al zekerheid van 95%.
Maar antilichamen blijven altijd aanwezig? Dus stel je test na 5 jaar blijven de antilichamen aanwezig?
Antilichaam is antistof
Een antigen is dan enkel in het begin aanwezig en verwijdijnt?
Klopt dit Joh´?
John bedoelde je hier antigenen inplaats van antilichamen.
De combo test, kijkt naar zowel antilichamen en antistoffen
Ja maar ik denk dat antigenen geleidelijk uit het bloed verdwijnen?
Terwijl antlichaam = antistof voor altijd aanwezig blijft?
Klopt dit John
Ja dat klopt met wat je schrijft. Dat heeft John al een keer geschreven. Maar als er ook op antistoffen is getest dus een 4e generatie combotest dan zit je altijd goed.
Ik heb het even aangepast want had me verschreven.
Antigenen had daar moeten staan en antistoffen = antilichamen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!