Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Enige tijd geleden ben ik bij een prostituee geweest. Daar ben ik afgetrokken zonder condoom. Nu heb ik een opgezette klier in de lies en wat last van hoofdschimmel. Is er bij aftrekken zonder condoom enige kans op overdracht HIV?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, zo kun je geen HIV krijgen

Reageren
    Mike

Bedankt John. Dat dacht ik eigenlijk al.
    Zou het een andere SOA kunnen zijn of is die kans ook onwaarschijnlijk?

Reageren
    John (moderator)

Lijkt mij niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Mike

Ok bedankt! Hoe komt het eigenlijk dat je zoveel van die onderwerp weet? Ik ben wat hypochondrisch dus voor mij helpt dit altijd.
    Maar ik kan er dus vanuit gaan dat de klier en andere klachten een andere oorzaak heeft dan HIV/andere Soa?

Reageren
    John (moderator)

studeren, veel lezen…

Een soa is niet zo voor de hand liggend omdat je geen andere klachten hebt en er verder geen seksueel contact is geweest. 100% uitsluiten kan ik het echter ook niet. Je zou chlamydia met de hand kunnen overbrengen als ze eerst nog aan haar vagina was geweest. Maar ik acht de kans klein. HIV is in ieder geval uitgesloten.

Een klier in de lies kan ook andere oorzaken hebben. Een schimmelinfectie aan de voeten of een wond aan het been bijvoorbeeld.

Reageren
    Mike

Dat is goed om te horen. Mijn angst zat voornamelijk bij HIV. En verder geen sexueel contact geweest. Enkel aftrekken.
    Daarnaast heb ik een schimmel in de lies/balzak streek. Dit zou misschien de oorzaak van de klier kunnen zijn.

Reageren
    John (moderator)

dat zou inderdaad kunnen

Reageren
    Mike

John, laaste vraag. Puur voor mijn eigen leercurve haha. Wat is de reden dat via aftrekken HIV niet overdraagbaar is? Zelfs als de prostituee nog daarvoor aan haar vagina zou hebben gezeten? (Wat ik trouwens niet heb gezien).

Reageren
    John (moderator)

Er is niet genoeg intensief contact met slijmvliezen van haar en van jou en er is geen bloedcontact

Reageren
    Mike

Helder. Anders zou je theoretisch ook hiv kunnen oplopen met handen schudden 🙂

Reageren
Reageer op: Kans op HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.