Zoeken Vraag het forum

Kans op HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hema

Hoi, ik heb seks gehad met een meid (one night stand) en in het begin veilig gedaan. Daarna omdat ik niet klaar kwam zei ze doe je condoom af dat heb ik gedaan en ik ben denk ik 2 minuten in haar geweest. Toen drong het tot me door dat ik fout bezig was en ik ben er mee gestopt. Zij heeft wisselende partners. Stel dat zij HiV heeft hoe groot is de kans dat ik het in die 2 minuten heb opgelopen?

Ik had geen wondjes op mijn penis en zij had ook geen wondjes of restjes menstruatie bloed.

Stel dat zij hiv heeft hoe groot is de kans dat ik het ook heb opgelopen?

25 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hiv is geen kansberekening. Daar is dus weinig zinnigs over te zeggen.
    Transmissie van hiv van vrouw naar man op deze manier komt niet heel veel voor.

Reageren
    Hema

Dank voor uw antwoord. Nog een aanvullende, ik heb wel pijnlijke lies gehad en mijn rechter bal was beetje groter geworden pijn en gevoelig de pijn straalde uit naar mijn onderbuik. Kan het chlamydia zijn? Chlamydia is besmettelijker dan hiv toch?

Reageren
    Anoniem

Om dat te weten moet je een test doen. Kan vanaf 2 weken na het contact.

Reageren
    John (moderator)

zou kunnen

Reageren
    Hema

Wat zou kunnen ?

Reageren
    John (moderator)

Dat je chlamydia hebt opgelopen. laat je testen 2 weken na het contact

Reageren
    Hema

Kun je ook iets zeggen over een eventuele kans op hiv? Ik ben 2 minuten in haar geweest, ik ben niet in haar klaargekomen.

Reageren
    John (moderator)

Daar was al antwoord op gegeven.
    Hiv is geen kansberekening. Daar is dus weinig zinnigs over te zeggen.

Reageren
    Yoh

Hi John en Anoniem,

jullie geven beiden aan:

Wat bedoelen jullie hier precies mee? Hiv kun je toch gewoon oplopen door vaginale intercourse of bedoelen jullie dat gezien de aard van hoe lang de seks duurde zeer onwaarschijnlijk is? Met andere woorden de kans is klein omdat de seks zo kort is geweest dat het virus geen tijd heeft gehad om via de plasbuis het lichaam binnen te drinken?

En klopt het dat de man moeilijker is te infecteren dan de vrouw ? Dus als de man hiv heeft kan deze het virus makkelijker overdragen dan andersom?

Reageren
    Anoniem

Hiv virus gaat niet zo heel gemakkelijk van vaginaal vocht naar de plasbuis. De andere kant op gaat wel gemakkelijker (voorvocht of sperma vanuit penis in de vagina).

De duur van de seks heeft er wel wat meer te maken, maar is niet doorslaggevend.

Een man is op zich niet lastiger te infecteren, maar wel bij ‘gewone’ heteroseksuele vaginale seks.

Reageren
    Yoh

Dank voor je antwoord.

Dus de kans zoals beschreven bij het eerst bericht van topic is zeer onwaarschijnlijk? Ik heb een soortgelijke ervaring gehad. Bij mij was mijn penis ook redelijk slap.

Reageren
    Yoh

Kun je wel antwoord geven op mijn vraag?

Reageren
    Anoniem

Niet zeer onwaarschijnlijk, maar wel een extreem kleine kans.

Reageren
    Yoh

Dank je wel voor je antwoord. Ik denk dat ik me onnodig zorgen maak. De kans op hiv is bij  anal veel groter en hoewel theoretisch gezien bij 1 x seks ook al is het voor enkele minuten wel een kans aanwezig is, maar wel ontzettend kleine kans.

ik zal mezelf in de gaten houden. Het is nu bijna 5 weken geleden. Ik heb geen koorts gehad en ook geen andere verdachte symptomen.

door de angst maak ik mezelf soms gek, dan denk ik dat ik jeuk heb en ik hou alle minuscule huidafwijkingen in de gaten.

Reageren
Reageer op: Kans op HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.