- Domoor24 september 2021 om 10:50
Hoi John
Ik heb mij 9 weken na 1 maal onveilige sex (alleen penetratie met een vrouw) bij mijn huisarts laten testen op hiv en andere geslacht ziektes. De uitslag was negatief. Ik heb ook geen enkel symptoom of lichamelijke klacht of verandering. Ik heb mij toch na 11 weken nogmaals laten testen. Ook die test was negatief.Op de 1e testuitslag na 9 weken staat:
Hepatitis B surf.-ag.(au-ag) NEGATIE
Lues TPHA NEGATIE
HIV-1-2-as. p24 ag.combo NEGATIEOp de 2e testuitslag (hiv screening) na 11 weken staat:
HIV-1-2-as. p24 ag.combo NEGATIEJohn, wat zegt u,kan ik nu toch
omdat mijn huisarts sprak over een test na 12 weken ipv na 9 en 11 weken
er toch voor 100% van uitgaan dat ik door dat eenmalige onveilige sexcontact
geen hiv heb opgelopen ?8 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 september 2021 om 17:51Opnieuw testen is dan niet nodig
ReagerenDomoor24 september 2021 om 21:05Hoi John
Reageren
bedoel je dat ik ervan uit kan gaan na de 2 negatieve testresultaten
dat ik geen hiv heb opgelopen
na het ene onveilige sexcontactJohn (moderator)
24 september 2021 om 21:45als je na 6 weken een negatieve test hebt mag je er vanuit gaan dat je geen HIV hebt
ReagerenDomoor24 september 2021 om 21:56Dank je wel John voor beantwoording van mijn vragen
ReagerenDomoor26 september 2021 om 11:54Hoi John,
hoe krijg ik als ‘hypochonder’na 3 maanden negatieve en angstige gedachten en stress
en mijzelf zorgen makend hiv opgelopen te hebben en ofschoon geen enkele lichamelijke klacht te hebben en ofschoon de negatieve huisarts-testuitslagen bij 9 en 11 weken
die negatieven gedachten weg ?Kun je en wil je mij aub voor eens en voor altijd overtuigen dat ik geen hiv heb opgelopen
Reageren
na het éénmalig onveilig sexcontactJohn (moderator)
26 september 2021 om 21:26Volgens mij heb ik dat toch al gedaan. Althans geprobeerd. Als je dat niet los kunt laten, dat kan ik nog wel 100x zeggen dat je geen hiv hebt, maar dat gaat dan niet werken. Praat er eens met een psycholoog over
ReagerenDomoor27 september 2021 om 11:17Hoi John
Reageren
Mijn onzekerheid komt mede door de opvattingen van mijn huisarts
hij stelde dat ik pas na 12 weken getest kan worden.
Ik kon zo lang niet wachten en liet me na 9 weken al testen
ook omdat ik op jullie forum las dat er zelfs na 6 weken al betrouwbaar getest
kan worden.Na de 9 wekentest ben ik teruggegaan naar mijn huisarts
die mij een nieuwe test toestond bij 12 weken,ik heb toch omdat
ik niet langer kon wachten met 11 weken bloed laten prikken
Beide testen waren negatief.
Ik verkeer dus in “tweestrijd” John, mag/kan ik jouw naar ik aanneem brede kennis,ervaring,
advies tav de testprocedures geloven of toch die andere opvattingen van mijn dorpshuisartsJohn (moderator)
27 september 2021 om 15:03De info van de huisarts is helaas een beetje achterhaald
Reageren