Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Bij het uitgaan had ik een jonge vrouw ontmoet waar ik paar weken mee was, en elke weekend hadden we sex, en ook paar keer onveilig, maar nu het over is, heb ik dus voor de zekerheid een soa test gedaan en een hiv/combo test, alles is negatief.
    Alleen de hiv test valt op 6.5 – 5.5 – 4.5 en 3.5 week na de sex, is de test op alle keren definitief of heb ik er nog 1 extra nodig voor de laatste keer?

Gr,

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De combo test is bij 6 weken 99,8% betrouwbaar. Het is niet nodig om nog een test te laten doen.

Reageren
    Anoniem

Maar daarna heb ik nog sex gehad met haar, 4 weekenden, de test valt op 6.5 week op de 1e weekend en de laatste weekend had ik onveilig sex met haar en valt de test op 3.5 week.

Reageren
    John (moderator)

Als ze HIV besmet zou zijn geweest had je eerder een positieve test gehad…

Reageren
    Anoniem

Misschien had ik toen het geluk dat ik het niet kreeg… maar dat is weer te ver doordenken.
    de test valt goed op op de eerste 3 weekenden alleen op de laatste weekend niet.
    doe toch maar 1 nieuwe test

Reageren
    John (moderator)

[quote]Misschien had ik toen het geluk dat ik het niet kreeg… maar dat is weer te ver doordenken.[/quote] Dat is niet te ver doordenken maar eigenlijk nonsens…….en als je goed nadenkt weet je dat zelf eigenlijk ook wel…

Het risico bij heteroseksuele contacten is sowieso al heel erg klein, tenzij ze tot de risicogroepen behoorde.. een nieuwe rest is echt onnodig.. Maar als jij je er meer gerust bij voelt, moet je er nog maar een doen.

Reageren
    Anoniem

Goedenavond

Nieuw test gehad, eerste hiv combo test viel dus op 3.5 weken op de laatste keer sex met haar, en 4.5 – 5.5 – 6.5 weken op de andere keren dat ik sex met haar, test is negatief

2de hiv combo test gehad, ook negatief!! 🙂 deze test viel op 6.1 week op de laatste keer onveilige sex met haar, en dus 7.1 – 8.1 – 9.1 week op de andere keren sex met haar.

kan ik de 2de hiv combo test na 6.1 week na de laatste keer sex met haar als definitief beschouwen en kan ik het vergeten? had bij de laatste keer een klein wondje op mijn voorhuid door mijn nagel, wat 4 uur geleden voor de sex was gekomen, was een heeel klein sneedje, had een condoom om maar die scheurde af bij de laatste keer sex met haar, daarom maakte ik wat meer zorgen, maar de hiv combo test is dus 6,1 week na dit geval negetief, kan ik het definitief vergeten en hoef ik geen zorgen meer te maken?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt het inderdaad definitief vergeten. J e hoeft ja daar geen zorgen meer over te maken.

Reageren
Reageer op: Betrouwbaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.