- Anoniem16 augustus 2015 om 18:16
Goedenavond,
Bij het uitgaan had ik een jonge vrouw ontmoet waar ik paar weken mee was, en elke weekend hadden we sex, en ook paar keer onveilig, maar nu het over is, heb ik dus voor de zekerheid een soa test gedaan en een hiv/combo test, alles is negatief.
Alleen de hiv test valt op 6.5 – 5.5 – 4.5 en 3.5 week na de sex, is de test op alle keren definitief of heb ik er nog 1 extra nodig voor de laatste keer?Gr,
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2015 om 21:34De combo test is bij 6 weken 99,8% betrouwbaar. Het is niet nodig om nog een test te laten doen.
ReagerenAnoniem16 augustus 2015 om 22:04Maar daarna heb ik nog sex gehad met haar, 4 weekenden, de test valt op 6.5 week op de 1e weekend en de laatste weekend had ik onveilig sex met haar en valt de test op 3.5 week.
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2015 om 22:37Als ze HIV besmet zou zijn geweest had je eerder een positieve test gehad…
ReagerenAnoniem16 augustus 2015 om 22:42Misschien had ik toen het geluk dat ik het niet kreeg… maar dat is weer te ver doordenken.
Reageren
de test valt goed op op de eerste 3 weekenden alleen op de laatste weekend niet.
doe toch maar 1 nieuwe testJohn (moderator)
16 augustus 2015 om 23:34[quote]Misschien had ik toen het geluk dat ik het niet kreeg… maar dat is weer te ver doordenken.[/quote] Dat is niet te ver doordenken maar eigenlijk nonsens…….en als je goed nadenkt weet je dat zelf eigenlijk ook wel…
Het risico bij heteroseksuele contacten is sowieso al heel erg klein, tenzij ze tot de risicogroepen behoorde.. een nieuwe rest is echt onnodig.. Maar als jij je er meer gerust bij voelt, moet je er nog maar een doen.
ReagerenAnoniem20 augustus 2015 om 15:51Goedenavond
Nieuw test gehad, eerste hiv combo test viel dus op 3.5 weken op de laatste keer sex met haar, en 4.5 – 5.5 – 6.5 weken op de andere keren dat ik sex met haar, test is negatief
2de hiv combo test gehad, ook negatief!! 🙂 deze test viel op 6.1 week op de laatste keer onveilige sex met haar, en dus 7.1 – 8.1 – 9.1 week op de andere keren sex met haar.
kan ik de 2de hiv combo test na 6.1 week na de laatste keer sex met haar als definitief beschouwen en kan ik het vergeten? had bij de laatste keer een klein wondje op mijn voorhuid door mijn nagel, wat 4 uur geleden voor de sex was gekomen, was een heeel klein sneedje, had een condoom om maar die scheurde af bij de laatste keer sex met haar, daarom maakte ik wat meer zorgen, maar de hiv combo test is dus 6,1 week na dit geval negetief, kan ik het definitief vergeten en hoef ik geen zorgen meer te maken?
ReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2015 om 16:05Je kunt het inderdaad definitief vergeten. J e hoeft ja daar geen zorgen meer over te maken.
Reageren