Zoeken Vraag het forum

kans op hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje

Beste John

Ik heb in de zomer (eind juni tot eind augustus) 2 maanden lang dagelijks onbeschermd seksueel contact gehad met dezelfde persoon. Bij terugkomst in Nederland ben ik mij direct gaan testen op soa’s en hiv. Deze waren allemaal negatief. 5 weken later heb ik mij nog eens getest op hiv. Dit was nog eens negatief. Volgende week zit ik op 11 weken laatste contact en ga ik mij toch nog eens testen, ik kan namelijk niet wachten op de 12 weken.

Nu vroeg ik mij af of dat het inderdaad zo is dat de kans relatief klein is omdat ik toch wel 2 maanden al seksueel contact had met deze persoon, dus het zou eigenlijk na de eerste 4 weken na ons laatste contact in mijn bloed te zien moeten zijn toch?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Testen op 6 weken na het laatste contact is voldoende

Reageren
Reageer op: kans op hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.