Zoeken Vraag het forum

Hoeveel zekerheid?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mark

Onveilige seks gehad met een vrouw die al een jaar droog stond en netjes is met wie ze naar bed gaat.

Heb na 38 dagen een hiv test gedaan en was negatief, heb beetje gegoogeld en volgens mij hoef ik niet nog een test te doen? Omdat een test op ruim 5 weken veel zekerheid geeft?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat klopt

Reageren
    Mark

Hoef volgens jou dus niet voor nog een test te gaan?

Is het op 38 dagen rond de 96 procent? Sommige mensen zeggen dat 5 weken definitief is?

Reageren
    John (moderator)

Dat is hoger dan 96%

Reageren
    Mark

Zou ik mij nog een keer laten testen? Of gewoon vergeten?

Reageren
    John (moderator)

Gewoon vergeten

Reageren
    Mark
    <span class=”bbp-reply-post-author text-underline”>John (moderator)</span><span class=”bbp-reply-post-date”>10 augustus 2015 om 15:43</span><span class=”bbp-reply-post-author c-orange”> moderator</span>#6

Ik had het nog eens even goed nagevraagd. De vierde generatie tests zijn bij 4 weken net zo betrouwbaar als bij 6 of 8 weken. Het heeft ook te maken met het vermoedelijke risico dat is gelopen.
    Als bij 6 weken laat testen en die is negatief, kun je het achter je laten

Klopt dit nog wat je zei? Dat dus op 5 weken dus net zo betrouwbaar is als op 6 en 8 weken?

Reageren
    Stefan

Mark ik begrijp je angst, maar je pakt zo tijf af van John waarbij hij andere kan helpen. Aan je angst kan hij niks doen.

Een 4 gen combo test is hoog betrouwbaar op 4 weken en definitief na 6 weken. Er is nog niemand na 6 weken van uitslag veranderd. Nog niemand.

Bij 4 weken zeer hoog betrouwbaar. Als je echt de richtlijnen wilt volgen, dan wacht je op 12 weken. Het antwoordt zal niet veranderen en de richtlijnen zijn helaas niet altijd hetzelfde. Conclusie 4 weken zeer hoog betrouwbaar.

Uitsluitend? Nee volgens de officiele richtlijnen niet. Betrouwbaar? Zeker, zeer hoog.

Reageren
    Mark

Er is nog niemand na 6 weken van uitslag veranderd. Nog niemand.

En na 38 dagen? Ruim 5 weken dus?

Ook nog niemand?

Reageren
    John (moderator)

Mij is geen enkel geval bekend

Reageren
Reageer op: Hoeveel zekerheid?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.