Zoeken Vraag het forum

Seroconversie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stom

Is het mogelijk dat je na HIV besmetting pas antilichamen zou gaan aanmaken +- 19 weken na de blootstelling? Dat de zo genoemde seroconversie pas nu zou kunnen plaatsvinden?

Heb domme onbeschermde seks gehad en sindsdien zijn de klachten begonnen, gaande van pijn bij het plassen, geirriteerde eikel, huiduitslag over heel het lichaam ( dat nog steeds aanwezig is) vorming van eczeem onder handen en in armplooien, extreme vermoeidheid, nachtzweten,…

Heb me laten testen op 4,9 en 12 weken. testen waren negatief. Arts dacht dat klachten stress gerelateerd waren. op week 14 ervaarde ik gezwollen klieren in hals en nek. Heb me hierdoor op 15,5 weken terug laten testen. was weer negatief.

nu zijn we 3 weken verder en zijn de klachten alleen maar verergerd. heb nu ook gezwollen klieren in oksel en de huiduitslag jeukt harder, klieren in nek zijn dikker.
    Heb een zelftest gedaan 1 week geleden en deze gaf een negatief resultaat weer. Heb daarna last gekregen van afwisselend koorts en normale temperatuur. tintelingen in handen en voeten en hoofdpijn. Heb schrik om me terug op HIV te laten testen bij de huisarts aangezien ik denk dat ik HIV heb…. Aan de ene kant is het goed om te weten als je het hebt, dat je er dan vroeg bij bent. Anderzijds veranderd het uw leven vergoed. En ik weet dat ik toen beter had moeten nadenken.. Maar de tijd kan niet terug gedraaid worden.

De dame waarmee het gebeurt is vertelde me dat ze 14 weken na ons dingetje haar had laten testen en dat alles negatief was. Maar door de symptomen ben ik niet zeker of ik haar moet geloven. Normaal lieg je over zoiets niet denk ik?

Heeft u wat raad? Me op 24 weken nog eens laten testen op HIV en Soa’s? Of dit achter me laten en opzoek gaan naar de onderliggende oorzaak van huiduitslag, vermoeidheid, tintelingen, hoofdpijn?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“Is het mogelijk dat je na HIV besmetting pas antilichamen zou gaan aanmaken +- 19 weken na de blootstelling? Dat de zo genoemde seroconversie pas nu zou kunnen plaatsvinden?: Het antwoord is nee !~

“en opzoek gaan naar de onderliggende oorzaak van huiduitslag, vermoeidheid, tintelingen, hoofdpijn” Dat zijn stress/angst/spanningsklachten. Je zou eens met een psycholoog moeten praten

Reageren
    Stom

Dus ik mag er vanuit gaan dat ik geen HIV heb opgelopen bij dat contact?

Maar waarom zwellen mijn lymgeklieren in nek en hals dan zo op? Staan al 4 weken hard en die druk veroorzaakt de hoofdpijn. Maar voel me niet ziek. Enkel vermoeid.

Reageren
    John (moderator)

Misschien heb je de ziekte van pfeiffer…

Reageren
    Stom

Ziekte van pfeiffer is dit mononucleose?

Ben ik op 12 weken op getest geweest maar aangezien de klieren harder zijn geworden en de vermoeidheid is toegenomen, me er best nog eens op laten testen?

Reageren
    stom

Ik ervaar een rode uitslag op beide armen, maar weet niet waardoor het getriggerd wordt.
    Ik dacht eczeem of netelroos of zona. Maar weet het niet goed?
    Ik heb over de rest rest van mijn lichaam allemaal van die rode jeukende stippeltjes, zou het kunnen dat er iets ergs aan de hand is?of maak ik me zorgen om niets?

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft inderdaad met de ziekte van Pfeiffer te maken

Reageren
    Stom

Zou ik me dan terug laten testen?

Reageren
    John (moderator)

Voor pfeiffer zou je dat kunnen doen

Reageren
    Stom

Oke maar voor HIV en eventuele soa’s is eigenlijk al duidelijk dat ik het niet heb door het veelvuldig te testen?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt in ieder geval geen HIV

Reageren
    Stom

Bedankt John! Nog een fijne avond!

Reageren
Reageer op: Seroconversie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.