Zoeken Vraag het forum

Werken met hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Werken

Kan je geweigerd worden als ambulancebroeder indien men erachter komt dat je HIV hebt ondanks je uw medicatie juist zou innemen? Ik weet dat HIV een seksuele overdraagzame aandoening is maar vraag het me eigenlijk af. Ik ben nog niet positief getest en weet dat een HIV test betrouwbaar is na 6 weken maar maak me wel zorgen.

Ik heb namelijk onbeschermde heteroseksueel contact gehad… Echt dom van me…
    Heb me op 12 weken (84 dagen na contact) laten testen en was negatief. Maar heb nog steeds klachten, gaande van huiduitslag en gezwollen lymfeklieren in nek en hals, vermoeidheid, irritatie hoofd, pijn achter oren, nekpijn… De klachten van gezwollen lymfeklieren, nekpijn, pijn achter de oren, zijn 1 week na de 12 week test begonnen.
    En de andere klachten had ik al enkele weken voor de laatste test. Ik denk dat ik me terug ga laten testen binnen een week maar ben bang want wil mijn toekomstige job niet kwijt, doe het veel te graag en weet dat het echt een stommiteit is wat ik heb gedaan… pfff

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je bij 12 weken een negatieve test hebt, dan heb je dus GEEN HIV!!! Bovendien krijg je niet nog eens na 12 weken pas klachten. De klachten die je hebt worden dus NIET door HIV veroorzaakt. Voor een groot deel zal angst/stress een oorzaak zijn .

Reageren
    Werken

Bedankt, maar dan ga ik wel nog eens de HA bezoeken want de klachten in de nek en hals zijn wel pijnlijk. zeker de bolletjes en de pijn in de kaken die ik voel.
    Dus een HIV test op 16 weken zou dan nog steeds negatief moeten aanduiden? 🙂

En ja stress en angst zijn rare triggers!! Lesje zeker geleerd!

Reageren
    John (moderator)

Je zou helemaal geen test meer moeten doen …

Reageren
    Werken

Oke ? ik weet wel dat de testen betrouwbaar zijn maar elke persoon is toch anders? Dacht dat sommige personen veel later pas hun antistoffen aanmaakten.

Reageren
    Willem

Ik snap je zorgen heb ze ook gehad maar hier mag je er van uit gaan dat het in ieder geval GEEN hiv is.

Reageren
    Werken

Oke bedankt!

Ga toch volgende week op bezoek bij de HA want kon vandaag slecht eten en slikken en had zichtbare verdikking in hals, nek en schouder.
    zijn er misschien nog soa’s die dit kunnen veroorzaken of is enkel HIV dat dit zou kunnen hebben? Nou ik ga er vanuit dat ik het niet heb door de 3 negatieve testen en jullie verklaring. Maar de klachten die ik heb doen me eerlijk gezegd wel twijfelen, op alles is een uitzondering zeker!

Reageren
    Willem

Het is in ieder geval geen HIV. Het kan best iets anders zijn. Maar de testen zijn betrouwbaar genoeg.

Reageren
    Werken

Willem had jij dan bepaalde klachten toen je risico contact hebt gehad? omdat je zegt dat je deze ook hebt gehad?

Reageren
    Willem

Ik had diverse klachten, ik had een hevige “griep”, nachtzweten, hevige vermoeidheid en stijve nek.

Ik dacht ook dat ik HIV had, durfde mij niet te laten testen omdat ik bang was wat er uit kwam, toch maar gedaan.. en wat dacht je, HIV negatief! Een last van mijn schouders, maar omdat je denkt dat het ziektebeeld bij een HIV infectie past stel je je erop in, terwijl het dus helemaal iets anders kan zijn. Je mag er echt van uit gaan dat het geen HIV is, zeker met de testen in Nederland die zijn betrouwbaar. Ik zou het gewoon met je dokter bespreken, misschien is er iets anders aan de hand, maar negatieve test is negatief…!!!

Reageren
    Werken

Oke en hoeveel tijd na de symptomen heb je u laten testen? En ja ik woon aan de Belgisch nederlandse grens en heb me in België laten testen maar opzich zouden de testen evenwaardig moeten zijn aangezien er op het papier stond dat het een HIV 1&2 ( ag+a.s.) was.

ik heb indd veel symptomen gehad ook nachtzweten enzo zat erbij maar 1 week na de symptomen was de test negatief dus normaal wordt verwacht dat uw lichaam er wel op gereageerd zou moeten hebben. Maar maak me gewoon zorgen omdat ik dit nog nooit ervaren heb, zo een drukke pijn en opgezette klieren hebben. En heb al veel onder druk en stress gestaan.

ik ga me op 16 weken nog eens laten testen en als deze ook negatief is ( hoop ik ) dan sluit ik het hoofdstuk af.

Reageren
    Werken

is er eigenlijk al ooit eens een 12 weken HIV test van negatief naar positief veranderd na 12 weken als je geen nieuw risico contact hebt gehad?

Reageren
    Willem

Als ik John mag geloven en dat doe ik. Nee er is geen enkel geval bekend.

Reageren
    Werken

oke bedankt willem!

Reageren
Reageer op: Werken met hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.