Hiv enteropathy

Ik had vroeger een hele tijd last van diaree, zon 5 jaar geleden, toen had ik mij een keer laten testen, en had ik chlamydia. Na de anti biotica had ik een tijd geen last meer van de diaree. Nu had ik een maand of 6 later weer onbeschermde seks met iemand anders, en toen kwam die diaree weer terug. Toen had ik me weer laten testen op chlamydia, alleen het was negatief. Nu 5 jaar later heb ik die diaree nog steeds, tis een drijvende diaree soms meer breierig. Heel soms, 1 keer in de 2 maanden komt er een normale drol uit, met geluk. Nu vraag ik me af of dit van hiv kan komen, had iets gelezen over hiv enteropathy. Dat zijn darmklachten zonder een echte oorzaak zoals een infectie, maar puur door hiv zelf, wat kan ontstaan in de primaire hiv infectie. Door dat te lezen werd ik daar bang door, aangezien ik die diaree weer terug kreeg na die seks. Maar het is wel al 5 jaar aan de gang, terwijl ik me fit voel en niet afval, ben zelfs een stuk aangekome in de loop der jaren.

Zou het kunnen zijn dat er vooraf al wat fout zat in me darmen, en door de antibiotica van de chlamydia het tijdelijk opgelost was, en kun je hiv enteropathy hebbe zonder verdere klachten? Zit echt in de stress,

1. G.
    Reageren

Dan zou je toch echt nog andere klachten moeten hebben
    Maar er is maar een oplossing om er echt duidelijkheid over te krijgen : een HIV test. Ik acht het niet erg waarschijnlijk. Ik denk eerder dat het een probleem van je darmen zelf is

Reageren

Bedankt voor het antwoord, had een thuistest gedaan, maar die is mislukt. Maar aan wat voor symptonen zou je moeten denken als je 5 jaar lang diaree van hiv zou hebben?

Reageren

Na 5 jaar heb je in de regel geen klachten meer.Dat zou veel eerder moeten zijn opgetreden.

Reageren

Hoe bedoel je precies, datbje in t begin alleen klachten krijgt?

Reageren

Je had de klachten eerder moeten hebben. De diarree EN nog wat andere HIV gerelateerde klachten. Diarree treedt nooit als enige klacht op

Reageren

De diaree begon een paar weke na t contact, maar dat was dan ook t enige,

Reageren

Als je er onrustig onder blijft kun je beter een HIV test laten doen. Dan kun je het achter je laten

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hiv enteropathy

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe