- Anoniem18 november 2024 om 17:50
Je kan toch lezen? Je hebt een angststoornis. Er is dus wel iets aan de hand. Je hebt nl. een angststoornis. Noem dat niet niks. Het kan je leven nl. behoorlijk in zijn greep nemen, zoals bij jou ook lijkt te gebeuren.
Alias19 november 2024 om 01:45Jaa klopt ik gaa ook gewoon veranderen gewoon weer lekker werken
Reageren
Ik heb langer dan 2maanden in bed gelegen zo veel soa testen voor niksHIV19 november 2024 om 22:25Ik heb het zelfde probleem ik het zelfde meegemaakt ik heb anale sex gehad en was dood ziek met en prostiest
ReagerenSukkel15 januari 2025 om 09:24Ik heb ook eenmalig onbeschermd vaginaal contact gehad in het buitenland.
Reageren
Maar ik ben onbesneden. Heb ik nu meer kans op hiv?
SukkelTim26 februari 2025 om 08:34Beste,
Reageren
Ik ben hetero in een relatie en ben naar een gay sauna gegaan uit nieuwsgierigheid maar bij het passeren van een man duwde hij plots zijn vinger in mijn anus en ik zag dat hij dit bij andere ook deed. Verder heb geen sex gehad met niemand.
Zou ik een groot risico hebben op hij of andere soa?
Alvast bedankt voor u reactieAnoniem26 februari 2025 om 11:05Een risico op hiv is er alleen wanneer aan de vinger bloed of sperma zat.
Andere soa’s zoals gonorroe en chlamydia zijn zo wel eenvoudig over te dragen.
Als je overigens langs iemand loopt, dan zijn je billen toch redelijk op elkaar, en duwt iemand niet “zomaar” een vinger in je anus? Vreemd verhaal dit.
ReagerenTim26 februari 2025 om 19:05Ja het was een smalle gang om te passeren en er stonden nog andere ook waardoor ik niet direct weg kon die man was zo snel om zijn vinger wat bij mij in te duwen en heb mij direct weggetrokken. Zou ik geen kans op hiv want hij heeft mij wel pijn gedaan wat ik nu de dag erna nog voel.
Reageren
Bedankt om te reageren.John (moderator)
26 februari 2025 om 20:15Zo kun je dus absoluut geen HIV krijgen
ReagerenAnoniem27 februari 2025 om 08:43Een nuance John: indien aan de vinger sperma of bloed zit, kan hiv zo toch wel worden overgedragen. De vinger moet wel echt in de anus komen daarvoor, maar het einde van de endeldarm bevat is heel goed doorbloed en kan hiv gemakkelijk in de bloedbaan laten komen.
Het verhaal vind ik voor iemand die hetero zeg te zijn nog steeds een vreemd verhaal.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2025 om 17:39Dat klopt. Maar toch wel zeer onwaarschijnlijk dat iemand door een sauna loopt met sperma of bloed aan zijn vingers in het voorbij lopen dan ook nog een vinger in een anus krijgt bij gesloten billen en dat dan bij meerdere mannen doet en er dan nog steeds iets aan de vingers zit. Die kans is toch zo groot als zwarte sneeuw in augustus.
ReagerenAnoniem27 februari 2025 om 17:43Ik wil de mogelijkheid open houden dat het hier helemaal niet gaat om iemand die hetero is, maar iemand die gewoon in een gay sex sauna is geweest en daar is gevingerd. Dat gebeurt niet wanneer je gewoon voorbij loopt, maar dat kan gebeuren als je seks hebt met iemand. Of er dan bloed of sperma aan die vinger zit weet je natuurlijk niet. De kans is klein, maar eerlijk is eerlijk: in zulke sauna’s zit op veel meer plekken sperma dan je zou verwachten. Het zijn en blijven broeinesten van infecties. Vaak door onveilige seks, ook door onwetendheid, maar ook doordat het donkere plekken zijn waar van alles en nog wat gebeurt.
Ik geloof dus niet dat hier iets zomaar gebeurd is toen iemand toevallig voorbij liep. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je niet “out” bent, en je naar zo’n sauna gaat, dat het moeilijk is om echt onder ogen te zien wat er is gebeurd.
ReagerenTim27 februari 2025 om 19:12Ik zal mij dan toch maar best testen.
Reageren
Zou ik na 14 dagen al een eerste zelftest doen of heeft dat geen nut en dan na een maand nog eens testen?
Bedankt voor mijn stommiteiten te bekijken en idd. Ik moest daar niet zijn.John (moderator)
27 februari 2025 om 19:28@Tim
Reageren
Het is niet raar of vreemd om iets uit te proberen…Dat heeft met stommiteit niks te maken.
Gewone soa’s kunnen na 14 dagen worden getest, HIV eigenlijk pas zinvol na 6 weken.
Maar ik denk dat de kans op een soa toch wel heer erg klein is zoals je het beschrijft.Rick14 augustus 2025 om 20:23Hoi hoi ik heb een vraag ik heb via grindr een jongen ontmoet, na een paar dagen heb ik afgesproken met hem . Hij is was verzorgd en netjes , net als ik .
Reageren
In een geile bui hebben we sex gehad. Zonder condoom hij bttm en ik top ik ben niet in hem klaargekomen en het was ook maar kort omdat ik ineens dacht shit niet zonder condoom.
Nu kan ik hem niet terug vinden maar ik ben nu ineens bang geworden dan ik een soa of hiv heb.
Heb je als top nou minder kans op hiv dan een bttmAnoniem15 augustus 2025 om 06:52Onveilige anale seks is een groot risico voor hiv. Het risico voor de top is dan weer veel kleiner dan voor de bottom.
Een andere soa zoals gonorroe, chlamydia of syfilis kan je zo wel gemakkelijk oplopen. Ook is er een risico op hepatitis B, maar die kan je pas na 3 maanden testen.
Advies: laat na 2 weken een urinetest doen op gonorroe en chlamydia en na zes weken een bloedtest op hiv en syfilis. Hep B kan na drie maanden.
Voor de toekomst: denk bij jezelf na hoe dit zo is gekomen en hoe je er een volgende keer mee om wilt gaan. Tegen hep B kan je je laten vaccineren. M.b.t. hiv kan je PREP overwegen. Of gewoon een condoom gebruiken.
Reageren