Zoeken Vraag het forum

Hevige schrik voor HIV, jaar na exposure

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter125

Dus dit is de eerste keer dat ik eigenlijk mijn verhaal vertel en ik ben zo bang. Ongeveer een jaar geleden ben ik gedrogeerd geweest in Thailand en naar hotelkamer met een ladyboy gesleept. Ik kan me niet veel herinneren aan wat er gebeurd is. Dit is nog nooit eerder gebeurd met mij, ik drink zelfs amper. Dus ik werd wakker en mijn geld was weg, ze was er nog steeds en vroeg om meer geld. Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik haar aan het pijpen was maar ze had geen erectie. Ik werd wakker en vroeg wat er gebeurde, maar ze was pissed omdat ze meer geld wilde. Ik zag een condoomverpakking naast het bed, en ze zei dat ik haar had geneukt en dat ze HIV had, maar het was duidelijk dat ze heel lastig was. Ik voelde me nog steeds erg slecht, en kon niet helder meer nadenken, maar door de wrapper dacht ik dat we een condoom hadden gebruikt. Maar ik kan me niet eens herinneren dat ik seks heb gehad. Ik voelde het ook niet aan mijn penis, waar je het meestal wel zou moeten voelen als je seks had. Later die dag was ik bezorgd dat er misschien zij ook anaal binnen was gegaan bij mij, ook al had ik geen pijn daar, wat wel het gevalt zou zijn lijkt me als ik dat nooit eerder heb gedaan. Dus 24u ging door en ik besloot een doktersafspraak te maken om te vragen om PEP. De dokter heeft me nagekeken en kon geen teken van anale schade vinden. Maar er was een klein wondje aan mijn bil. Misschien was er vloeibaar contact op die manier, ik had helemaal geen idee wat er gebeurde. De dokter heeft me toen PEP voorgeschreven, Recovir EM en Edurant, die ik een maand nam. In die tijd was ik gewoon erg moe, maar dit was door de medicatie zo vertelde de dokter me. Sindsdien ben ik te bang om een ​​test te doen, omdat ik er zeker van ben dat ik het heb. Hoewel ik nooit ARS-symptomen kreeg,  een beetje droge hoest en zere keel na het nemen van de meds, maar dat is het. Ik ben nog steeds zo bang om bang te zijn om een ​​test te doen. Nu een jaar later voel ik dat ik symptomen hebben die op HIV kunnen wijzen. Ik heb nu enkele weken pijn in mijn lies, maar geen gezwollen klieren, ik heb een warm en tintelend gevoel in mijn voeten en brandend gevoel in mijn penis . Ik ga me nu snel laten testen, maar kan iemand gewoon verder op deze symptomen werken? Zijn ze normaal een jaar na mogelijke infectie? Een heb je gehoord dat iemand ooit geïnfecteerd wordt na het nemen van PEP? Ik voel me eigenlijk heel goed verder, het zijn gewoon deze kleine dingen ..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

3 reacties
    Reageren
    kep

Wat een rot ervaring. Wel klinkt het verhaal een beetje vreemd en als hij geld van je wilde had hij geen seks met je gehad. Ook is het als je zo onder invloed was niet waarschijnlijk dat je een erectie gehad zou hebben en al helemaal dus hem niet hebben kunnen neuken. Pep werkt heel goed als je binnen 78 uur begonnen bent en hoe eerder hoe beter het werkt. Voor de zekerheid zou ik in jou positie een sneltest doen, dan weet je het direct. Na een jaar zul je geen symptomen van Hiv hebben, dit is alleen in de eerste weken en dan pas na +/- 10 jaar. Ook de klachten die je noemde klinken niet als soa klachten.

Daarnaast kan het zijn dat hij je gewoon bang probeerde te maken, door te zeggen dat hij hiv heeft. Daarnaast zijn statistieken in je voordeel. Het is niet zo dat ik je zekerheid kan geven, maar als hij hiv heeft en je zonder condoom hem geneukt hebt is de kans 1:500 bij ontvangen is dit 1:300. Aangezien je een condoom verpakking gezien hebt je wel een condoom gebruikt hebt.

Het is natuurlijk belangrijk dar je nu gaat testen, want een jaar stress voor hiv is niet gezond. Daarnaast is de kans in mijn inzien klein dat je besmet bent en mocht je toch onfortuinlijk besmet zijn, is het erg belangrijk om asap met behandeling te beginnen.

Reageren
    Peter125

Hartelijk dank voor je uitleg. Het klonk allemaal beetje verwarrend omdat ik wat zenuwachtig was om het allemaal neer te schrijven. Heb behalve aan die dokter toen nog nooit mijn verhaal gedaan.

Het punt is dus dat ik er mij amper iets kan van herinneren. Buiten het pijpen, weet ik niks meer, wat mij nog nooit is overkomen, heel bizar. Vandaar dat ik ook denk dat ik gedrogeerd was, had echt niet zoveel gedronken. Nu goed, de grootste vrees is inderdaad dat hij bij mij anaal is binnengegaan, hoewel ik achteraf geen pijn of ongemak voelde. Net zoals ik niet het gevoel had dat ik seks heb gehad, wat ik meestal toch wel voel aan mijn penis achteraf.

Neuropathie is toch een van de symptomen van HIV niet? Of is dit eerder in een veel later stadia. Net zoals de pijn in mijn liezen, maakt dit me heel erg ongerust. Ik weet dat statistisch de kans klein is dat ik HIV heb, zeker in combinatie met PEP die ik ongeveer begonnen ben rond 36h na het voorval. Dit is toch ruim binnen de windowperiod dacht? In Denemarken had ik bv gelezen dat ze na 24h het al niet meer voorschrijven. Nu goed, ik weet dat ik me moet testen. Maar het idee dat het positief zou kunnen zijn, het zou mijn wereld doen instorten en geen idee hoe ik dan verder zou moeten of ik wel verder wil.

Reageren
    kep

Die symptomen passen niet bij Hiv. Ze kunnen voorkomen voorkomen vooral in het eind stadium, maar dan altijd samen met andere ergere symptomen, waarbij je wel naar een arts had gegaan. Bij 1 jaar heeft eigenlijk geen enkele hiv patiënt symptomen. Het immuunsysteem is namelijk pas na vele jaren met hiv zo laag dat er problemen komen.  doe je zelf een plezier en ga zo spoedig mogelijk testen om van de stress/angst af te komen. Het ergste dat kan gebeuren is dat er medicijnen genomen moeten worden (het is verschrikkelijk om besmet te zijn en al helemaal op deze manier)  en als de test negatief is ben je helemaal van de stress af. Mocht je in de onwaarschijnlijke situatie komen dat je besmet bent, kun je beter nu met de medicijnen beginnen  voordat het te laat is en aids ontstaat (en dus heeel erg ziek bent).

Reageren
Reageer op: Hevige schrik voor HIV, jaar na exposure
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.