Zoeken Vraag het forum

Schrik voor HIV na opkomen van huiduitslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goeieavond allemaal,

14 weken geleden ben ik voor de eerste keer naar een transgender prostituee geweest.
    Omdat ik mij sowieso al veel zorgen maak over HIV heb ik alles veilig gedaan, ook het orale contact. Ik heb niet anaal geneukt, ik ben wel eventjes anaal geneukt maar dit deed pijn dus dat contact was zeer kort (minder dan 2min). Ik maakte mij weinig zorgen maar was wel alert voor eventuele verschijnselen van een acute HIV infectie. Ik heb in de 2 tot 6 weken na het contact geen symptomen gekregen.
    Ik heb ook een vriendin en heb, voordat wij opnieuw seks hebben gehad, alles verteld van die bewuste avond. De regelmaat waarmee we seks hebben is serieus gedaald (in de voorbije 14 weken een 5-6 tal keer). Ik typ dit erbij omdat mijn vriendin ook nog geen ’typische’ symptomen heeft gekregen en omdat ze 3 weken geleden bloed is gaan geven. Dat bloed wordt getest op HIV, Syfilis enz..en na een telefoontje zijn we te weten gekomen dat haar bloed perfect in orde was.
    Mijn huiduitslag zit op de binnenkant van de armen, zijkant van de romp en benen. Het zijn bruine vlekjes van verschillende grote die niet jeuken en niet schilferen. Ik ben direct beginnen opzoeken wat het zou kunnen zijn maar vind niks dat echt past. Tot ik ‘roseola’ vond, dit komt voor na infectie met syfilis maar werd op 1 site ook in verband gebracht met HIV. Sindsdien kan ik niet meer eten of slapen. En denk ik dat het condoom misschien gescheurd was en dat ik zo toch iets opgelopen zou hebben. Ik heb geen andere symptomen (geen hoofdpijn, spierpijn, koorts, diarree…) Kan iemand mij helpen? Misschien iemand die al een gelijkaardige huiduitslag heeft gehad? Iemand die meer kan vertellen over het verloop van een hiv-infectie? Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

HIV verloopt in de regel vrij probleemloos. In de eerste 2-6 weken kan er een conversiegriep optreden. Dat geldt ook voor huiduitslag bijvoorbeeld.
    Het heeft weinig zin om daar naar te vragen. Je krijgt dadelijk 25 verschillende verhalen en wordt er niet wijzer van. Je hebt vrij weinig risico gelopen. Als je 100% zekerheid wilt, laat dan een test doen bij de GGD of de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Oké, bedankt.

De huiduitslag is wel pas na 14 weken opgekomen…

Reageren
    John (moderator)

Dat zal met HIV dan toch niets te maken hebben. Dat zie je in principe alleen bij een acute infectie. En niet na 14 weken nog eens.

Reageren
Reageer op: Schrik voor HIV na opkomen van huiduitslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.