Zoeken Vraag het forum

HIV huiduitslag ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kurt

Hallo,

Ik heb enkele weken geleden anale seks gehad (gevend) met een man waarbij het condoom gescheurd is en we dit te laat hadden opgemerkt , verder heb ik ook nog een seksclub bezocht en mij enkele keren onbeschermd oraal laten bevredigen door vrouwen en mannen, ook een enkele keer dat het condoom scheurde tijdens vaginale seks .

Nu maak ik mij wat zorgen dat ik eventueel HIV heb opgelopen, ik heb geen echte klachten buiten sporadisch wat plattere stoelgang, één of twee keer, maar wat mij meer zorgen baart is dat ik een soort huiduitslag heb op mijn borstreek , kleine rode bultjes die niet jeuken en die er toch al enkele weken staan , ik heb het ook wat op mijn bovenbenen , ik zal een foto toevoegen met de vraag of dit lijkt op de typische HIV huiduitslag die kan passen bij acute HIV ?

Bedankt .

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet de de huiduitslag iets met HIV te maken heeft. Dan zou het over het hele lichaam moeten zijn. Laat je gewoon testen. Dan weet je het zeker

Reageren
    Kurt

Bedankt voor de snelle reactie,

Nog één vraag, als je symptomen begint te vertonen van een acute HIV infectie , zoals bv huiduitslag , je dan zowiezo positief zal testen op een HIV test ? Of telt dan nog steeds de vensterperiode van 12 weken ?

Reageren
    John (moderator)

As je al klachten hebt van HIV dan krijg je ook een positieve test maar ook meteen nog andere klachten. Testen kan vanaf 6 weken en dan volledig betrouwbaar

Reageren
    G

Heb een vraag over de hiv uitslag , jeuk de uitslag alleen in.de avond of kan het gedurende de dag ook?

Reageren
    Anoniem

Hallo John,

Ik heb gelezen dat je eerder wel eens aangaf dat een test van vier week ook voldoende zou zijn.

Ik snap dat je zes week adviseert voor alle zekerheid maar is vier week ook “genoeg”?

En dan heb ik het over een test die je thuis kan afnemen.

Reageren
    Anoniem

Een test is betrouwbaar vanaf zes weken. Een test die je thuis kan afnamen is minder betrouwbaar. Ik zou altijd een test adviseren waarbij bloed in een buis wordt afgenomen dat daarna in een laboratorium wordt onderzocht.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat ik ergens heb geschreven dat 4 weken voldoende zouden zijn. En al helemaal niet bij een thuistest.

Reageren
    Kyra
    1. Het is niet mijn topic, maar ik wil toch reageren. Is op 4 weken testen bij duidelijk aanwezige klachten al een goede indicatie? Met natuurlijk overdoen op 8 of 12 weken.
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een indicatie kunnen zijn

Reageren
Reageer op: HIV huiduitslag ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.