Zoeken Vraag het forum

Al 5 weken hoesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jeroen

Geachte… Al meer dan 5 weken heb ik last van een droge kriebelhoest. 3 maand geleden heb ik onveilige seks gehad met een man, waarbij ik oraal ben bevredigd, en waarbij ik hem ook oraal heb bevredigd.

Ik heb een relatie (met een vrouw), en zij begint nu sinds 2 weken ook te hoesten. Verder heeft zij sindsdien ook veelvoudig rode ogen.

Zweten/koorts hebben wij beiden geen last van gehad. Moet ik mij zorgen makeomdat ik lees dat hoesten ook wel iets te maken kan hebben met hiv.

Maak ik mij terrecht zorgen of niet?

Alvast mijn dank.

Jeroen.

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met HIV niets te maken. Je zou wel kinkhoest kunnen hebben. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Jeroen

Bedankt voor uw zeer snelle reactie. Zou u mij kunnen vertellen waarom er op vele pagina’s/forums wel wordt gesproken over een eventuele kriebelhoest als eerste symptoom. Dat is namelijk ook de reden waarom ik mij nu ongerust maak.

Alvast mijn dank,

Jeroen

Reageren
    John (moderator)

Het is nooit een symptoom dat zelfstandig zonder andere symptomen verschijnt.

Reageren
    Jeroen

Goedemorgen Tandor, dan hoop ik dat wij de dans ontspringen! Wat zou volgens u in ieder geval een sympthoom zijn wat dan tevens op zou moeten treden.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Groeten Jeroen

Reageren
    John (moderator)

Tijdens de eerste 6 weken treedt  er in de regel ( maar ook niet altijd) een conversiegriep op die ongeveer 1 week duurt, met hoge koorts ( boven 39 graden) zonder enige verkoudheidsverschijnselen.

Reageren
    Jeroen
    1. Daar hebben wij beiden geen last van gehad. Is het verstandig om nog wel een test te doen? En kun je een test eventueel halen bij de drogist?

Alvast wederom bedankt.

Groeten Jeroen

Reageren
    John (moderator)

Het risico is zo laag, dat de GGD waarschijnlijk niet eens test zou doen. Maar je moet voor jezelf beslissen of je voor je eigen gemoedsrust een tet zou laten doen. Als je een DHZ test wilt gebruiken, koop er dan een bij de apotheek.

Reageren
    Jeroen

Nu heb ik sinds vanmorgen uitslag aan weerszijden in de hals. De gehele streek rondom de hals is rood. Valt daar iets over te zeggen Tandor?

Vr. groeten Jeroen

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen, maar met HIV heeft het in ieder geval niets te maken. Misschien is het stress-rash….

Reageren
    Jeroen

Hoi Tandor,

Dankjewel voor het snelle reageren. Ben nog steeds blij dat ik geen koorts heb gehad. Hopelijk komt het dan inderdaad door de stress!

Groeten Jeroen

Reageren
    Jeroen

Hallo Tandor,

De hoest is nog steeds niet over (bij ons beiden).
    Nu heb ik sinds gisteren ook nog koorts.
    Al 2 dagen ben ik nu aan het zweten….

Begin mezelf steeds beroerder te voelen.
    Loop alsmaar met de vraag: heb ik nu wel of geen HIV?

Wat biedt uitkomst?
    Alleen een test?

Groeten Jeroen

Reageren
    John (moderator)

jullie zullen een verkoudheid hebben of een griep… Als je het  niet los kunt laten zul je een test moeten doen

Reageren
    kep

Doe een sneltest, dan weet je het zeker. Ik zeg dit niet omdat ik denk dat er een kans is op hiv, maar omdat je (zover ik kan lezen) een schuld gevoel hebt en mogelijk een negatieve hiv uitslag je geruster zal maken. Ik raad je wel aan om na de test met je vriendin te praten om van je schuld gevoel af te komen.

Reageren
    Jeroen

Goedemorgen Tandor en Kep,

Zit zelf ook al te denken aan een test.
    Onze huisarts is echter de beste vriendin van mijn vrouw.
    Ze komt hier ook wel over de vloer.
    Dat is dus wel een dingetje.

Kan ik zo’n test ook halen bij een apotheek of drogist?

Groeten,

Jeroen

Reageren
Reageer op: Al 5 weken hoesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.