- Jeroen20 december 2017 om 21:19
Geachte… Al meer dan 5 weken heb ik last van een droge kriebelhoest. 3 maand geleden heb ik onveilige seks gehad met een man, waarbij ik oraal ben bevredigd, en waarbij ik hem ook oraal heb bevredigd.
Ik heb een relatie (met een vrouw), en zij begint nu sinds 2 weken ook te hoesten. Verder heeft zij sindsdien ook veelvoudig rode ogen.
Zweten/koorts hebben wij beiden geen last van gehad. Moet ik mij zorgen makeomdat ik lees dat hoesten ook wel iets te maken kan hebben met hiv.
Maak ik mij terrecht zorgen of niet?
Alvast mijn dank.
Jeroen.
15 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 december 2017 om 21:32Dat heeft met HIV niets te maken. Je zou wel kinkhoest kunnen hebben. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenJeroen20 december 2017 om 22:18Bedankt voor uw zeer snelle reactie. Zou u mij kunnen vertellen waarom er op vele pagina’s/forums wel wordt gesproken over een eventuele kriebelhoest als eerste symptoom. Dat is namelijk ook de reden waarom ik mij nu ongerust maak.
Alvast mijn dank,
Jeroen
ReagerenJohn (moderator)
20 december 2017 om 22:20Het is nooit een symptoom dat zelfstandig zonder andere symptomen verschijnt.
ReagerenJeroen21 december 2017 om 09:26Goedemorgen Tandor, dan hoop ik dat wij de dans ontspringen! Wat zou volgens u in ieder geval een sympthoom zijn wat dan tevens op zou moeten treden.
Alvast bedankt voor uw hulp.
Groeten Jeroen
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2017 om 11:32Tijdens de eerste 6 weken treedt er in de regel ( maar ook niet altijd) een conversiegriep op die ongeveer 1 week duurt, met hoge koorts ( boven 39 graden) zonder enige verkoudheidsverschijnselen.
ReagerenJeroen21 december 2017 om 15:53- Daar hebben wij beiden geen last van gehad. Is het verstandig om nog wel een test te doen? En kun je een test eventueel halen bij de drogist?
Alvast wederom bedankt.
Groeten Jeroen
ReagerenJohn (moderator)
21 december 2017 om 17:07Het risico is zo laag, dat de GGD waarschijnlijk niet eens test zou doen. Maar je moet voor jezelf beslissen of je voor je eigen gemoedsrust een tet zou laten doen. Als je een DHZ test wilt gebruiken, koop er dan een bij de apotheek.
ReagerenJeroen29 december 2017 om 16:19Nu heb ik sinds vanmorgen uitslag aan weerszijden in de hals. De gehele streek rondom de hals is rood. Valt daar iets over te zeggen Tandor?
Vr. groeten Jeroen
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 17:46Moeilijk om daar zo iets over te zeggen, maar met HIV heeft het in ieder geval niets te maken. Misschien is het stress-rash….
ReagerenJeroen29 december 2017 om 19:03Hoi Tandor,
Dankjewel voor het snelle reageren. Ben nog steeds blij dat ik geen koorts heb gehad. Hopelijk komt het dan inderdaad door de stress!
Groeten Jeroen
ReagerenJeroen4 januari 2018 om 17:23Hallo Tandor,
De hoest is nog steeds niet over (bij ons beiden).
Nu heb ik sinds gisteren ook nog koorts.
Al 2 dagen ben ik nu aan het zweten….Begin mezelf steeds beroerder te voelen.
Loop alsmaar met de vraag: heb ik nu wel of geen HIV?Wat biedt uitkomst?
Alleen een test?Groeten Jeroen
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2018 om 17:26jullie zullen een verkoudheid hebben of een griep… Als je het niet los kunt laten zul je een test moeten doen
Reagerenkep5 januari 2018 om 09:21Doe een sneltest, dan weet je het zeker. Ik zeg dit niet omdat ik denk dat er een kans is op hiv, maar omdat je (zover ik kan lezen) een schuld gevoel hebt en mogelijk een negatieve hiv uitslag je geruster zal maken. Ik raad je wel aan om na de test met je vriendin te praten om van je schuld gevoel af te komen.
ReagerenJeroen5 januari 2018 om 11:44Goedemorgen Tandor en Kep,
Zit zelf ook al te denken aan een test.
Onze huisarts is echter de beste vriendin van mijn vrouw.
Ze komt hier ook wel over de vloer.
Dat is dus wel een dingetje.Kan ik zo’n test ook halen bij een apotheek of drogist?
Groeten,
Jeroen
Reageren