- Kim6 juni 2017 om 22:12
Al ruim drie maanden ben ik flink aan het hoesten. De eerste maand ben ik heel ziek geweest. Na diverse keren te zijn weggestuurd onder het mom van een virus werd er ineens luchtweginfectie geconstateerd. Na de kuur, verschillende pufjes, codeine, en vele andere middeltjes zijn de klachten steeds minder geworden. Na anderhalve maand hebben ze toch besloten longfotos te maken omdat het hoesten aanbleef. Daarop werd niks gezien. Toch dachten de doktoren dat het misschien een longontsteking kon zijn geweest, dat het nahoesten daarom nog zo lang duurt. Inmiddels ruim drie maanden verder hoest ik nog steeds met regelmaat. Bloedtesten, longfunctietesten wijzen niks uit. Allergieën ijn het ook niet. Ik heb hevige hoestbuien waarin ik bijna stik. Soms uit ruststand, hard lachen maar meestal als gevolg van inspanning. Het is zo erg dat ik soms nauwelijks lucht krijg en in een paniekaanval terecht kom. Ik weet echt niet meer wat te doen maar wil er eindelijk eens vanaf. Wellicht iemand hier ervaring hiermee of eerder zo iets meegemaakt?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juni 2017 om 22:16Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de longarts voor verder onderzoek
ReagerenCatootje7 juni 2017 om 15:10Als je een infectie hebt gehad lijkt me dat je hele weerstand van belang is. Je voeding, bepaalde tekorten aan vitaminen, mineralen en andere stoffen kunnen daarbij een grote rol spelen. Denk aan vitamine C en D en zink. Een tekort aan vitamine B12 kan soms ook leiden tot veel hoesten.
Reageren
Gebruik van zuivel bevordert slijmvorming in je lichaam en zeker bij de klachten die je hebt is het dus niet aan te bevelen. Suiker is sowieso niet zo gezond en het kan klachten geven.
Verder kunnen biogene aminen, zoals histamine, op huid en slijmvliezen werken. Histamine zit onder andere in kaas, zuurdesem en eieren.
Dan zijn er nog natuurlijke middelen, zoals bijv helenium, die kunnen helpen bij hoesten.Guido3 juli 2017 om 13:45Beste, ik heb net dezelfde klachten. Al 8 maanden aan t hoesten, en piepende ademhaling. Ook geen resultaten bij allerhande onderzoeken. Als ze bij mij iets vinden ,laat ik het zeker weten. Succes met je zoektocht naar genezing.
Reageren