Home / Hiv & Aids / Hiv
Goedendag ik heb een nieuwe vriendin in heat of moment zat ik ff zonder condoom erin .
Hadden we 2 weken daarna soatest gedaan alles was goed ook op hiv alleen begon ik op internet te lezen werd ik beetje bang zijn we samen deze week weer hiv sneltest gaan doen 8 weken terug sinds onveilige actie.
Loop ik nog riscio op hiv als je samen 8 weken na het gebeurt is negatief bent getest?
Mvgr graag
Nee hoor. Bij een negatieve test op 8 weken is er geen sprake van HIV
Het was een sneltest is dat betrouwbaar?
Alleen weet ik niet wat voor test ze hebben gebruikt.
En als je met de dame samen na 8 weken hebt getest is er nog een kans dat ze in der window periode zit dat ze mij kan besmetten?
De sneltesten die tegenwoordig worden gebruikt zijn uiterst betrouwbaar, anders zouden ze niet gebruikt worden. Er is bij 8 weken geen sprake van de windowfase.
Beste tandoor
is de window fase geen 12 weken?
En ik heb al 2 testen gedaan
Eerste was een uitgebreide met alle soa inclusief hiv en laatse was deze bijna week 8
Moet ik verder testen sorry voor ongemak en dankjewel dat je me info geeft ben heel bang door internet verhalen
De huidige testen zijn reeds bij 6 weken voor meer dan 99% betrouwbaar. Er is geen geval bekend, waarbij een negatieve test na 6 weken nog veranderde, bij gebruik van de huidige testen
Hey tandoor vandaag in slotervaartziekenhuis amsterdam hiv sneltest gedaan begin week8 de arts vertelde me dat het 100% uitgesloten
Waarom haneert ggd 12 weken? Wat is nou betrouwbaar lees op internet 3 maanden
Is weleens iemand na 8 weken positief getest?
Er is geen geval bekend, waarbij een negatieve test na 8 weken nog veranderde.
Waarom 3 maanden? Dat stamt eigenlijk uit de periode dat er nog andere testen werden gebruikt. Protocol was na 3 maanden een hertest te doen. De testen zijn veranderd, het protocol nog niet. Het is ook nog een protocol van de WHO. Doe stellen regels op die voor nagenoeg de hele wereld gelden. Er zijn nog steeds landen waar ze de nieuwste testen nog niet gebruiken.
Sorry dat ik uw lastig val maar heb hiv angst opgelopen door internet verhalen .
Zoals ik eerder vertelde 7.5 weken een keer onveilige seks met meisje omdat ik zo bang was heb ik haar gevraagd om ook samen hivsneltest te nemen we waren beiden negatief
Misschien sla ik wel door met me angst doordat ik op internet leesde dat het mogelijk kan zijn dat ze in window periode zit en dat ze misschien later positief word
en mij kan hebben besmet 7.5 week terug sind onze onveilige seks incident .
Nogals sorry voor mij ongemak
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!