hiv

Na een klein hiv risico, kreeg ik een dag of 12 later een dag of 5/6 last van diarree. Hierna had ik een aantal weken geen klachten. Nu 8 week na het (vermoedelijke) risico heb ik al een paar dagen last van opgezwollen lymfeklieren in beide liezen, en een klein zwellinkje in mijn hals. Kan dit nog bij de conversiegriep horen? Ze zijn niet pijnlijk en goed beweegbaar. Voor de rest heb ik geen klachten. Ik ben afgelopen week wel 3 dagen verkouden geweest. Maar dan komen je liezen toch niet zo opzetten? Lijkt dit op een conversiegriep? Ik ben bang..

Reageren

Dat heeft met een conversiegriep niets te naken. En het zijn ook geen HIV symptomen.
    Als je bang bent voor een HIV infectie moet je bij de huisarts of de GGD een HIV test laten doen.

Reageren

Maar opgezette lymfeknopen zijn toch een teken van acute hiv infectie? Hoe zit dit nou precies?

Reageren

Dan had je 6 weken geleden al behoorlijk dikke lymfeklieren moeten hebben.

Ga naar de huisarts laat naar de lymfeklieren kijken en doe een HIV test. Dat is namelijk de enige manier om van je angst voor HIV af te komen.

Reageren

Maar waarom zouden de lymfeknopen dan al na 2 weken dik moeten zijn? Die symptomen kunnen toch ook pas een aantal weken later beginnen? Ik zal binnenkort inderdaad de huisarts maar eens bezoeken..

Reageren

Bij een acute infectie treden dit soort klachten eigenlijk altijd in de eerste weken op.
    Maar zoals gezegd: als je er ongerust over bent/blijft, laat dan een HIV test doen.

Reageren

Ik heb de eerste paar weken niet echt gevoeld aan m'n lymfes, maar na 4/5 weken waren ze niet opgezet. Zou het kunnen dat ze eerst opkomen, dan weer verdwijnen en dan weer terugkomen? Of gaat het niet zo met hiv?

Reageren

Zo gaat dat niet met HIV.

Laat gewoon een test doen. Bij de GGD of de huisarts. Dan weet je het helemaal zeker

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: hiv

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe