Zoeken Vraag het forum

Vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joren

Weet het, maar dus niet besmettelijk genitaal als ik geen blaasjes had, zelfs niets roods of puistje, niets…

Anoniem

En weer een herhaling van de vraag die al meerdere keren is beantwoord.

Waarom?

Reageren
    Joren

Dan kan ik gerust zijn dat ik niet besmet heb…

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat je eerder last hebt van een angststoornis. De obsessieve manier waarop je hiermee bezig blijft, het telkens maar blijven herhalen van je vragen terwijl antwoorden al gegeven zijn…

Reageren
    Joren

ik wil het vooral begrijpen hoe het hier gelopen is, mss is dat niet echt mogelijk.

Maar als je schrijft dat je blaasjes genitaal moet hebben, dan weet ik zeker dat dat niet was. Zal me daarmee gerust stellen.

Reageren
    Joren

want dan kan aan mijn penis ook asymptomatisch zijn als ik het zo lees, of geen herkende symptomen en het alsnog doorgegeven hebben denk ik dan…

Reageren
    Anoniem

Je weet wat je moet weten. Ik stop met deze discussie.

Reageren
    Joren

superveel dank!

Reageren
    Joren

Dat asymptomatisch is bij rivm ook over het genitale toch…

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je dan bij het RIVM moeten navragen en niet hier.

Reageren
    Tim

Ik snap niet waarom anoniem zo reageert. Het is wel degelijk mogelijk om HSV over te dragen terwijl jij asymptotisch bent. Google maar naar ‘ herpes asymptomatic shedding’ of neem kijkje op de HSV forums.

“Many patients will shed the virus and be contagious when they don’t have symptoms”.

“Up to 70% of new infections can be attributed to asymptomatic shedding.”

Als Joren een ‘scheve schaats’ heeft gereden and zijn partner kort daarna herpes heeft gekregen lijkt het mij toch realistisch dat hij haar heeft besmet? Rare reacties allemaal.

Reageren
    Anoniem

Weer iemand die weet hoe het zit, “want het staat op internet”…

Reageren
    Tim

Jij gelooft ook zeker niet corona

Reageren
    Joren

Tim, zo las ik het ook, toch van officiële bronnen. Vandaar dat ik twijfel had en wil het alleen maar echt begrijpen, vandaar de vele vragen. Al waardeer ik enorm de waarde van al deze mensen hier zekers!!

Reageren
    John (moderator)

Over die 70% heb ik zo mijn twijfels, maar het is niet onmogelijk om besmet te raken van iemand die asymptomatisch is. 1 of 2 dagen voordat een uitbraak start zou dat dus kunnen. Maar de kans is wel uiterst klein.
    En om nou maar een einde aan de discussie te maken:
    Herpes stel je alleen maar vast als er een uitbraak is. Zonder symptomen kun je niet vaststellen of je herpes hebt. Het kan ook niet worden getest.
    Of je dus een besmetting hebt opgelopen zul je dan dus moeten afwachten

Reageren
Reageer op: Vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.