Zoeken Vraag het forum

Vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joren

Helaas heb ik asymptomatische herpes aan de penis. Dus nooit symptomen gehad. Kan ik mij laten pijpen, of heeft dat risico voor de ander om een koortsmiddel te krijgen.

52 reacties
    Reageren
    Joren

Koortslip moest dat uiteraard zijn in het vorige bericht

Reageren
    Anoniem

Hoe weet je dat je herpes aan je penis hebt? Als je nl. geen symptomen hebt, dan is (lokale) herhes niet vast te stellen.

Reageren
    Joren

Helaas doorgegeven aan iemand na een
    Contact met iemand anders

Reageren
    Anoniem

Als je geen symptomen hebt kan je dat helemaal niet vaststellen en dus al helemaal niet weten.

Volgens mij denk je dat je herpes hebt, gebaseerd of een vage aanname.

Een tijd geleden was er hier ook iemand die begon over asymptomatische herpes, toevallig niet dezelfde persoon als jij?

Reageren
    Joren

De persoon in kwestie heeft spijtig genoeg effectief symptomen, blaasjes enz… vandaar mijn vraag

Reageren
    Anoniem

Je verhaal wordt wel heel erg complex… asymptomatische herpes aan de penis, maar de persoon in kwestie (dus niet jezelf, maar je vraagt dit voor een ander?) heeft effectief symptomen, blaasjes enz.?

Het een (asymptomatisch) gaat niet samen met het ander (symptomen).

Sorry dat ik het zeg, maar iets klopt er niet aan je verhaal.

Reageren
    John (moderator)

Herpes stel je alleen maar vast als er de bekende symptomen zijn. En als die er niet zijn, kun je dus niet weten of er een besmetting is.

Reageren
    Joren

Is gebeurd bij die persoon

Reageren
    Anoniem

Okay, dus “die persoon” heeft herpes symptomen gehad, en er is toen herpes vastgesteld. Dat kan.

Maar er is dan per definitie geen sprake van asymptomatisch verlopen van een herpes infectie. Er waren nl. symptomen.

Reageren
    Joren

Toch via mij (ik heb het asymptomatisch doorgegeven), en daarbij heb ik de vraag wat ik nog ‘veilig’ kan doen.

Reageren
    Anoniem

Terug naar jou dan: hoe weet je dat jij herpes hebt indien je geen symptomen van herpes hebt gehad? Dat kan nl. niet.

Reageren
    Joren

Kijk, ik heb helaas met veel spijt een scheve schaats gereden. Later na een seksueel contact met mijn partner heeft ze de herpes symptomen gekregen.
    Ikzelf had geen symptomen, waardoor ik idd niet wist dat ik het had.

Reageren
    Anoniem

Je trekt conclusies die je niet kan trekken. Herpes kan je op allerlei manieren krijgen. Seks is daar niet voor nodig. Jij kan b.v. een (al dan niet zichtbare) koortslip hebben gehad, je vriendin kan zichzelf besmet hebben middels vingers, handdoek, washandje.

Een zeer groot deel van de mensen heeft herpes rondom mond. Ook al merk je niet altijd duidelijk een uitbraak met blaasjes, die kan er toch soms zijn. Op dat moment hoef je maar een washandje door je gezicht te halen, en daarna je vagina ermee te wassen en je hebt jezelf zo besmet.

Zonder zichtbare symptomen ben je niet besmettelijk. Jouw stelling dat je herpes dus “asymptomatisch hebt doorgegeven” is dus onjuist.

Reageren
    Joren

Het gaat om genitale herpes helaas.

Mijn vraag was of je dan nog gepijpt kan worden .

Reageren
Reageer op: Vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.