Home / Hepatitis B / Heb ik na jaar nog kans hepB?
Hallo allemaal,
begin juni 2016 (!) heb ik voor de laatste keer seks gehad (onveilig) met iemand waarvan ik later ontdekte dat hij een tweede relatie had. Ik heb die maanden daarvoor ook seks met diegene gehad.
Augustus (weet niet precies wanneer) van dat jaar heb ik een algehele test gedaan, omdat ik erg ongerust was maar geen klachten verder. Ik was helemaal schoon. Mijn huisarts had mij wel een tweede verwijsbrief meegegeven, om zo op een later moment nog een algehele test te kunnen doen.
Stom als ik ben, ben ik deze brief kwijtgeraakt en heb verder ook er helemaal niet meer aan gedacht.
Nu zijn we een dik jaar verder en heb ik een aantal maanden geleden in de zomer erge steken in mijn lever gehad (ten minste, ik denk dat het mijn lever is, op die plek iniedergeval).
Getest op urine, ze dachten aan blassontsteking, zat er schijnbaar tegenaan, maar ze keken wel erg raar op toen ik aanwees waar ik "messteken" voelde (bij mijn lever dus).
Nu paar maanden later zijn de klachten wel over, maar heel soms voel ik nog wel vage steken op dezelfde plek.
Nu pas begint het te dagen: zou ik chronische leverfalen hebben van toch een besmetting? Kan dit er na een jaar pas uitkomen? Verder geen klachten, wel ruikt mijn urine erg zuur nog steeds. Geen geelzucht oid.
Ik ben overigens 27.
Ben erg ongerust: wat te doen en wat denken jullie?
Daar kan ik zo helaas geen antwoord op geven. Je kunt daar maar op een manier achter komen: ga voor een test naar de huisarts.
Is het wel mogelijk dat er na een jaar nog klachten bi jee lever ontstaan?
Mijn god... Ik hoop het echt niet. Wat ben ik dom geweest.
En ik heb nu een lieve vriend... Ik durf hem niet te vertellen van mijn angst...
Dat zou betekenen chronische vorm... Pfff. Ik krijg het benauwd
Dat hoeft geen chronische vorm te betekenen. Als je ueberhaupt al Hep B zou hebben.
Heb vanmiddag gesprek met huisarts en morgenvroeg bloedprikken. Dan weten we het zeker... maar ben vrij angstig ervoor gezien de klachten die ik had deze zomer (voelde als messteken in het gebied van mijn lever).
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!