Zoeken Vraag het forum

Heb ik na jaar nog kans hepB?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

begin juni 2016 (!) heb ik voor de laatste keer seks gehad (onveilig) met iemand waarvan ik later ontdekte dat hij een tweede relatie had. Ik heb die maanden daarvoor ook seks met diegene gehad.

Augustus (weet niet precies wanneer) van dat jaar heb ik een algehele test gedaan, omdat ik erg ongerust was maar geen klachten verder. Ik was helemaal schoon. Mijn huisarts had mij wel een tweede verwijsbrief meegegeven, om zo op een later moment nog een algehele test te kunnen doen.

Stom als ik ben, ben ik deze brief kwijtgeraakt en heb verder ook er helemaal niet meer aan gedacht.

Nu zijn we een dik jaar verder en heb ik een aantal maanden geleden in de zomer erge steken in mijn lever gehad (ten minste, ik denk dat het mijn lever is, op die plek iniedergeval).

Getest op urine, ze dachten aan blassontsteking, zat er schijnbaar tegenaan, maar ze keken wel erg raar op toen ik aanwees waar ik “messteken” voelde (bij mijn lever dus).

Nu paar maanden later zijn de klachten wel over, maar heel soms voel ik nog wel vage steken op dezelfde plek.

Nu pas begint het te dagen: zou ik chronische leverfalen hebben van toch een besmetting? Kan dit er na een jaar pas uitkomen? Verder geen klachten, wel ruikt mijn urine erg zuur nog steeds. Geen geelzucht oid.

Ik ben overigens 27.

Ben erg ongerust: wat te doen en wat denken jullie?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo helaas geen antwoord op geven.  Je kunt daar maar op een manier achter komen: ga voor een test naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Is het wel mogelijk dat er na een jaar nog klachten bi jee lever ontstaan?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen…

Reageren
    Anoniem

Mijn god… Ik hoop het echt niet. Wat ben ik dom geweest.

En ik heb nu een lieve vriend… Ik durf hem niet te vertellen van mijn angst…

Dat zou betekenen chronische vorm… Pfff. Ik krijg het benauwd

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft geen chronische vorm te betekenen.  Als je ueberhaupt al Hep B zou hebben.

Reageren
    Anoniem

Heb vanmiddag gesprek met huisarts en morgenvroeg bloedprikken. Dan weten we het zeker… maar ben vrij angstig ervoor gezien de klachten die ik had deze zomer (voelde als messteken in het gebied van mijn lever).

Reageren
    John (moderator)

Eerst maar eens even de test afwachten

Reageren
Reageer op: Heb ik na jaar nog kans hepB?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.