- Man Anoniem7 januari 2025 om 11:01
Ben blij dat er een forum is, en dat er hoop is dat het ooit over gaat.
Ik kreeg ongeveer 4 jaar geleden de diagnose GW van mijn huisarts. Ik dacht zelf dat het misschien een kwaadaardige moedervlek was in eerste instantie. De huisarts gaf me een middeltje, waarmee ik kon aanstippen. Ze vielen er vanaf maar kwamen al snel terug, met meer tegelijk. Dit traject nog eens afgelopen en wederom kwamen ze terug.
Daarna een hele periode niets gedaan totdat ik op dit forum las over appel cider azijn. Wat je doet, je dept een katoenen lapje in de azijn en maakt het dan met verband vast aan je lijf, daarna laat je het een hele nacht zitten, en dit herhaal je tot ze weg gaan. Op dit moment worden het allemaal kleine wondjes (donker rode korstjes) en vallen ze er na verloop van tijd vanaf. Niet allemaal, maar wel een aantal. Ik heb 8 dagen op rij dit gedaan en laat mn huid nu even wat rusten. Het is nu allemaal een beetje rood en geirriteerd. Iemand ervaring mee dat ze weg gingen na gebruik van appel cider?
Zijn er mensen met een succesverhaal, dat ze weg gingen doordat het lichaam het ineens zelf ging opruimen?
12 reactiesReagerenMan Anoniem13 januari 2025 om 12:41Update: 6 dagen verder. Ze gaan echt allemaal weg. Ik denk dat de beste strategie is om 7 dagen dit te doen, dan 7 dagen laten rusten (dat is het moment dat ze eraf gaan vallen) en het dan weer 7 dagen te doen mochten ze er nog zijn. Dit werkt echt mensen. Succes
ReagerenMar23 januari 2025 om 21:31Bedankt ik ga dit proberen. Maar hoe bedoel je eigl een stuk lap? Gwn zo watje in appelazijn deppen ?
En welke appelazijn heb je ??
Reagerenanonieme man30 januari 2025 om 14:22Een katoenen zakdoek sneed ik klein. Zodoende had ik een klein lapje. En als aanvulling ook nog een make up watje. Die doordrenkte ik met biologosche AC azijn van de Albert Heijn.
Hoe is je vooruitgang? Gaan ze weg?
Bij mij werden het wonden en viel de korst er later af met als resultaat een gladde huid. Enige is dat je wel weer even je bed moet wassen
ReagerenAnoniem30 januari 2025 om 18:18Ik wil hieraan het volgende toevoegen.
Er is geen enkel (!) wetenschappelijk bewijs dat azijn, ciderazijn of wat voor soort azijn dan ook zou werken tegen genitale wratten. Het zuuir beschadigt je huid, waardoor de wratten beschadigd kunnen raken en het virus zelfs kan verspreiden.
Sommige mensen claimen dat azijn zou werken tegen genitale wratten. Zijn miskennen echter dat het lichaam het virus sowieso uitschakelt, maar koppelen dat ten onrechte aan het gebruik van azijn.
Ik zou persoonlijk geen azijn gebruiken op mijn huid, omdat het je huid kan beschadigen en de wratten erger kan maken dat het al is.
Reagerenanonieme man31 januari 2025 om 08:58Ah, de wetenschap! Jaja daar hebben we de bingo kaart!
Bij mij zorgde het middeltje van de huisarts juist dat het er veel meer werden! En juist met AC wat een natuurlijk middel is (en de pharmaseutische industrie niets oplevert) lijken de wratten weg te gaan. U kunt stellen dat mijn lichaam dat toevallig na al die jaren nu zelf doet. Wel heel toevallig. Waarom koppelt u het herstel aan toedoen van mijn lichaam en niet de AC? Heeft u daar wetenschappelijk bewijs voor?
En waarom komt u precies naar deze thread in dit forum om mensen te adviseren dit niet te proberen? Terwijl dit bij mensen werkt (lees het forum) en ook bij mij. Vind het merkwaardig
ReagerenAnoniem31 januari 2025 om 12:22Heel wat vragen van iemand die totaal niet weet waar hij het over heeft.
ReagerenXx2 februari 2025 om 23:15Ik ga het proberen
Die van de dokter heb ik ook gebruikt en komen steeds terug en meer en meer. Ik ga appelazijn proberen
Reagerenanonieme man16 februari 2025 om 16:43Wat een onzin reactie. Ik heb zelf die GW gehad. Hoezo weet ik er dan niets vanaf? Ik kom hier met goed gedrag aan mensen delen Wat bij mij hielp! Wat is uw probleem?
Reagerenanonieme man16 februari 2025 om 16:44En reageer eens op mijn vragen dan wijsneus. Deel uw verhaal eens. Wat heeft u met GW temaken? Bent u een patiënt of heeft u andere belangen?
ReagerenAnoniem17 februari 2025 om 08:25Veel succes met je wratten.
ReagerenLuz14 april 2025 om 12:57Dag allemaal,
Reageren
In 2018 heb ik een mega grote uitbraak van genitale wratten gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik mocht hierdoor niet de reguliere middelen van de huisarts gebruiken. Het gebruik van appel cider azijn was veilig volgens de huisarts. Ik wil graag mensen hoop geven met mijn verhaal. Ik had er echt wel iets van 20 ofzo. Afschuwelijk. Ik heb denk ik 3 weken tot een maand lang heel intensief, zeker drie keer per dag, de wratten aangestipt en ook met pleisters gewerkt met wattenschijfjes doordrenkt met appel cider azijn. Ja, het wat echt vervelend, prikte ook wel, maar ik zag gestaag resultaat en ben door gegaan. No way dat ik ging bevallen met megaveel genitale wratten. Ik ben de natuur zo ontzettend dankbaar. Natuurlijke middelen vergen doorzettingsvermogen. Jammer dat ze altijd zo worden afgeraden (onder het mom van “geen wetenschappelijk bewijs”). Mijn huid is prima hersteld. Je kunt eventueel ook tussendoor met calendula zalf en/of met lanoline smeren, werkt huidherstellend. De wratten zijn nooit meer terug gekomen!Anoniem14 april 2025 om 16:37Volgens beleid worden genitale wratten tijdens de zwangerschap gewoon behandeld met cryotherapie (stikstof) of electrocoagulatie (wegbranden). Ook kunnen cremes worden voorgeschreven.
Zuren worden sterk afgeraden. Ik ben in mijn hele leven nog nooit een huisarts tegengekomen die meende dat het gebruik van azijn veilig was. Simpelweg omdat het niet veilig is. Het geeft risico op brandwonden en zelfs necrose (weefselsterfte).
Wat een ander heeft aan ervaringen, daar was ik niet bij, maar dit is het beleid dat de huisarts zal toepassen. En daar is natuurlijk een reden voor.
Reageren