GW en het mentale aspect<"/> GW en het mentale aspect - Medische Forum - Dokter.nl

GW en het mentale aspect

Online ZorgZus

Voor de mensen die GW hebben of hebben gehad.
    Wat voor effect had het op je mentale gezondheid?

Bij mij is het echt zo dat ik er helemaal aan onder door ga, soms het leven niet meer zie zitten en denk 'waarom ik nou..' terwijl vrienden/vriendinnen 20-50 bedpartners zonder condoom hebben en nooit iets zijn opgelopen.
    Kies ik dan de verkeerde vrouwen uit?

Hoe oud waren jullie toen je het kreeg?
    Komt het vaak voor dat je weet of ben je gewoon een pechvogel als je het krijgt?
    Ik las dat 1 op de 100(!) Klachten krijgt... dan heb je wel echt pech zeg als je net die ene bent...

Hoe ben je er achter gekomen van wie je het hebt gekregen?

Hoor graag de verhalen van lotgenoten...

Groetjes,

Reageer

Het was twee weken schrikken en ik voelde me vies en smerig. Let altijd zo goed op, maar dat hoeft blijkbaar niets uit te maken. Ik ben 35, en kan niet hard maken van wie ik ze heb maar heb wel een hoofdverdachte, iemand met wie ik een paar jaar aan het daten was. Kan er alleen niets mee, het virus kan iedereen bij zich dragen en een condoom gebruiken geeft niet volledige garantie dat je het niet krijgt.

Nu bijna drie maanden verder en ik heb ze nog steeds. Consequent aan het smeren met Wartec, er gaat wat weg en komt wat bij.

Ik heb er voor gekozen dat ik het mijn leven niet wil laten beheersen. Dit is ongetwijfeld de reden dat het niet stopt, heb ook wat weg laten branden bij de huisarts. Ik ga naar festivals, drink een borrel en rook af en toe als ik er zin in heb. En ik date, en ben eerlijk over wat er aan de hand is en wat wel en niet kan. Heb tot nu toe daar geen nare reactie op gehad en de eerlijkheid wordt gewaardeerd. Het is wel wat meer nadenken met alles maar dat is dan zoals het is. We hebben er ook niet om gevraagd dit te krijgen en het stopt ooit.

Sterkte!

Reageer
Reageer op: GW en het mentale aspect
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif