klachten chlamydia na 5 dagen doxycycline

Hallo,

Ik zit nu op mn 2e kuur voor chlamydia. De eerste, azitromycine was gefaald. Nu moet ik de 7 daagse doxy kuur doen. Ik zit nu op dag 5 maar heb nogsteeds veel klachten.

Is dit veelvoorkomend? Of had het nu al weg moeten zijn?

Gr,
    Albert

Reageren

Het kan een tijd duren voordat het antibioticum zijn werk doet. Belangrijk is wel dat je de kuur helemaal afmaakt, precies zoals hij is voorgeschreven.
    Geef het tot een a twee weken na afronden van de kuur, dan moeten klachten echt wel minder worden.
    Zorg in de tussentijd ervoor dat je je penis ook rust geeft.

Reageren

We zijn nu inmiddels op dag 4 na de kuur en ik heb nogsteeds veel klachten. Hoe kan het dat geen kuur echt aanslaat?

Reageren

Het zou toch wel minder moeten worden... bespreek dit met de behandelaar. Het is belangrijk dit via één arts aan te pakken. Resistentie van de bacterie ligt op de loer. Dat kan een oorzaak zijn dat de antibiotica tot nu toe niet werken (hoeft niet, het kan).
    Bespreek dit met de arts.
    Nogmaals ook: belangrijk wel om het zaakje rust te geven. Ga dus niet elke dag zitten trekken om te kijken of er nog afscheiding uitkomt, daarmee maak je het alleen maar erger.

Reageren

Het is zeker niet minder geworden. Ik heb morgen een nieuwe afspraak bij de dokter. Is er nog iets waar ik hem op kan wijzen of kan vragen?

Reageren

Ik zou mijn zorgen bespreken, ook omdat er wel eens resistentie voorkomt bij chlamydia.

Luister wat de huisarts hierover aangeeft.

Optie kan zijn om een anti-biogram uit te laten voeren. Dat is een onderzoek waarbij gekeken wordt tegen welk antibioticum de bacterie niet resistent is.

De huisarts is echt wel deskundig, dus ga samen met hem/haar op zoek naar de oplossing zonder hem of haar te vertellen hoe het moet.

Ik ben benieuwd.

Reageren

Bedankt voor de reactie.

Ik moet 30 dagen wachten vanaf de afgelopen test om te kijken of de chlamydia weg is. Als dat niet zo is dan gaan we verder met de volgende antibiotica , levofloxacine.

Ik heb ook last van nadruppelen. Kan dat met de SOA te maken hebben? Na het plassen.

Reageren

Ja dat kan heel goed. Zo'n infectie zorg voor flink wat irritatie aan je plasbuis.

Na 30 dagen dan maar eens kijken hoe het ervoor staat. In de tussentijd rustig aan doen daar beneden, dus ga niet tig keer per dag zitten trekken of prutsen om te kijken of er nog wat uit komt.

In zijn algemeenheid: goed veel drinken (water) is aan te bevelen zodat alles goed doorspoelt. Wel normaal, geen tien liter op een dag.

Reageren

Inmiddels zijn we een tijd en een 10 daagse levofloxacine kuur verder. Nog steeds volop klachten en ze nemen ook niet af bij het nemen van de kuur. Na de doxy kuur is er niet getest omdat de klachten erg duidelijk waren.

Ik weet niet meer zo goed wat ik hiermee moet. Ik ga a.s. week opnieuw testen. Kan het zo zijn dat de chlamydia al weg is maar dat de klachten op de een of andere manier aanhouden?

Reageren

Hallo,

Ik ben inmiddels op alles negatief. Maar de klachten gaan maar niet weg. Wat moet ik hiermee?

Reageren

Naar de huisarts gaan.

Reageren

dat begrijp ik en doe ik ook. Ik heb echter het gevoel dat hij het ook niet helemaal meer weet. We hebben nu een extra test gedaan op huis tuin en keuken bacterien maar daar kwam ook vrij weinig uit.

iemand ideen?

Reageren

Vraag de huisarts een doorverwijzing naar de uroloog.

Reageren

Tip : test ook op andere soa's : Mycoplasma Genetalium bijvoorbeeld

Reageren

Ik heb eind november een afspraak bij de uroloog staan.

Ik vind het vreemd dat er klachten bijven ondanks dat ik op alles negatief ben getest. Ben ook op mycoplasma negatief getest.

Het kan dus geen SOA zijn. Ik vermoed bekkenbodem problemen, kan dit zo zijn?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: klachten chlamydia na 5 dagen doxycycline

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe