Soa test na 1 week

Hallo..

Morgen een week geleden heb ik orale sex gehad met een vrouw

Zelf ben ik ook een vrouw.

Nu ben ik heel erg bang dat ik een soa heb opgelopen ! Heb geen sympthomen en ben meteen naar de dokter gegaan en die heeft me bloed laten prikken en nog iets mee gegeven wat ik morgen moet inleveren.

Nu lees ik echter dat je pas kan testen naar 2 weken. ( ik heb niet verteld bij de dokter hoelang het geleden was en ook geen vraag gekregen daarover)

Nu vraag ik mij af of dit dan wel nut heeft, en heeft iemand een idee of ik zo snel een soa krijg ?

Ik ben super bang al een hele week.

Ben veel in contact met kinderen ( neefje nichtje ect ) kan k dit door een kus te geven over brengen ?
    Durf ze bijna niet meer aan te raken.

Reageren

Dat testen heeft inderdaad geen zin. Je had de dokter dat ook even moeten vertellen...heb je wel verteld dat je seks met een vrouw had?

[quote]Ben veel in contact met kinderen ( neefje nichtje ect ) kan k dit door een kus te geven over brengen ?[/quote] Zo breng je niks over.

Reageren

Nee heb ik niet verteld dit is niet mijn normale gang van zaken kan je wel zeggen.

Ook heb ik nooit eerder een soa test gedaan en ik dacht zelf hoe sneller ik dat doe hoe beter tot ik op google ging kijken.

Maar de dame in kwestie heb ik contact mee opgenomen en zij gaat maandag ook een test doen dus dan hebben we uiteindelijk een echte uitslag.

Morgen moet ik stokjes in leveren voor de soa test moet ik dan vermelden dat het pas een week geleden is dan kunnen ze extra goed kijken of werkt dat zo niet ?

Bedankt voor je snelle reactie ben echt heel bang

Reageren

De incubatietijd voor de meeste soa's is 2 weken. Voor sommige zelfs nog langer.
    Het heeft gewoon geen zin om die test te doen als er geen klachten zijn. Je kunt beter een week wachten.

Als je naar de huisarts gaat, is het wel belangrijk om alles te vertellen. Dat is voor de huisarts namelijk van belang om je goed te kunnen helpen.
    Afhankelijk van wat jullie hebben gedaan, is het risico op een soa sowieso al kleiner

Reageren

Oke dat zal ik morgen dan maar even vermelden bedankt voor de tip !

We hebben elkaar net de mond oraal bevredigd gezoend en gevingerd wel geteld heeft alles 10 minuten geduurd toen we ons goed realiseerde wat we aan het doen waren.

(Bijde hetro normaal gesproken zeg maar, wat drank wel allemaal niet kan doen)

Reageren

Dan is de kans op een soa sowieso al erg klein. En als je dan al een test zou willen doen is een uitstrijkje van de keel meer voor de hand liggend. Alleen herpes en genitale wratten hebben een iets hoger risico. Maar daar wordt met een reguliere soa test niet op getest.

Reageren

Oke en heb je dat soms ook zonder dat je dat weet of zou je dat dan echt moeten zien ?

Ik krijg geen test in mijn keel zover ik weet.

Kan dit dan wel kwaad mbt drink beker/fles nichtje neefje ?

Bedankt voor je snelle reactie !

Reageren

Bij herpes en genitale wratten zou dat kunnen. Maar ik neem aan dat je niet aan de flesjes of bekertjes drinkt van de kinderen. Bij een herpes infectie zou je inmiddels al klachten moeten hebben

Reageren

Heel erg bedankt voor alle tips ik wacht maar even af wat de uitkomst is van haar test en of ik wratten krijg op mijn mond ( denk ik dan ? )

Reageren

Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel zal meevallen.
    Ze zou zelf moeten weten of ze eerder een herpes uitbrak heeft gehad of genitale wratten.

Reageren

Ze zegt van niet.

Nu heb ik vandaag al de hele dag last van mijn mond, mijn tong is super gevoelig en heb doorschijnende witte bultjes in mn onderlip en voor mijn gevoel heb ik blaasjes op mijn gehemelte en een klein wit pukketje op mijn lip.

Ik was redelijk rustig maar de paniek slaat weer toe.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Reageren

Als de klachten aanhouden ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken...

Reageren

Is elke soa goed te verhelpen uiteindelijk ? Ik durf niet meer op google te kijken

Reageren

Op HIV na,( maar die kans is in principe nihil), zijn ze allemaal goed te behandelen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Soa test na 1 week

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe