Hoi,
Helaas voor een 2e keer genitale wratten. Inmiddels aan mijn 2e kuur aldara crème omdat de 1e niets heeft gedaan. Tussendoor ook appelciderazijn geprobeerd maar helaas geen effect. Ik heb een enkele genitale wrat op mijn penis.
Nu heb ik een vraag hierover, kan bij huisarts maar het liefst praat ik daar zo weinig mogelijk want toch wel iets van schaamte.
Ik heb vaste relatie, de kans is vrij groot dat zij ook al hpv heeft omdat we al zo lang bij elkaar zijn. Als ik seks met haar heb terwijl ik zelf een wrat heb, gaat ze dan ook wratjes krijgen want tot op heden heeft ze die nooit gehad. Maw: heeft haar lichaam al leren vechten tegen de wratjes?
Andere vraag: als mijn wrat weg is, hoelang kan ik dan aanhouden dat ik niet meer besmettelijk zou zijn?
Je vraagt hoe groot de kans is dat je je vriendin besmet
hebt ?
Heb je eea al met haar besproken dan?
60-70% kans dat je partner besmet raakt. Echter 10-30% kans dat zij ook zichtbare condylomata ( genitale wratten) ontwikkelt binnen maanden tot jaren.
Ja ze weet ervan.. en nee ik niet buiten de deur als dat het vermoeden is. Vanwege andere aandoening is mijn weerstand erg laag en vermoeden is dat virus zich daarom nu manifesteert.
Maar dank voor de percentages dat is behulpzaam.
En de andere vraag? Als de wrat weg is, hoe weet ik dan qua of het weer safe is?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!