Hoe lang niet naar wc voor test?

Oké dankuwel. Ze hebben toen op Trichonimas (als ik het goed schrijf), chlamydia en gonneroe getest. Ik ga volgende week de test opnieuw doen. Indien er wel wat uitkomt, kan dit gewoon behandeld worden toch? Ondanks de lange periode die er dan tussen heeft gezeten (situatie die de vorige keer er toe leidde dat ik ging testen was al 1.5 jaar voor de test), dus in totaal 3.5 jaar tussen eventuele besmetting en behandeling?

Reageren

Ik denk niet dat er iets gaat uitkomen. En als het wel zo is, dan is het behandelbaar

Reageren

Wellicht ben ik nu enorm aan het zoeken, maar zou het waarderen als u mijn verhaal zou willen lezen en kunnen beoordelen of het reeel is.

Ik heb mij toen ook laten testen op sifilis en hiv, en dit beiden was ook negatief. Vervolgens ging de relatie over en heb ik 2 seksuele contacten tussendoor gehad; géén penetratie maar ik ben wel door twee dames oraal bevredigd. Zij gaven aan niks te hebben. Ook ben ik daarna naar de huisarts geweest en die zei dat het niet nodig was om te testen, en dat hiv (mijn grootste angst) al helemaaal niet nodig was om te testen. Dus dat heb ik niet gedaan. Maar ik las online dat bij de aanwezigheid van een soa, dat een persoon gevoeliger is voor het krijgen van een andere soa. Wat nou als ik dus wel chlamydia, trichonimas of gonneroe had. Heb ik dan een grotere kans gelopen op een hiv besmetting bij dit orale contact? Oftewel zou ik dan hiv hebben opgelopen doordat de test vals negatief was en ik daardoor er ‘gevoeliger’ voor was?

Reageren

De dames waren gewoon van mijn leeftijd (22) en geen prostituees of iets dergelijks. Prille liefdes zoals men dat ook wel eens noemt

Reageren

Bij orale seks is het risico op HIV nagenoeg nihil. Behalve als er sprake is van deep throat pijpen en sperma slikken

Reageren

Ik was de ontvanger, dus heb niet geslikt of gedeepthroat.. ik weet van de risico’s maar vroeg me af of mijn verhaal dan reel is? Dat ik dus door die vals negatieve test wellicht wel chlamydia, gonneroe of tricho heb en daardoor een grotere kans heb gehad op hiv te krijgen doordat die dames dat hadden die mij gepijpt hadden??

Reageren

Of denkt u dat ik het nu een beetje afdwaal en het te extreem zoek haha? Ik heb namelijk al psychologische hulp doordat ik enorm panisch word van enorm kleine kansen (ik ga er vanuit dat dit net bij mij mis zal gaan)..

Reageren

Nee. dat is onwaarschijnlijk. Want als je een soa had gehad had je klachten gehad.
    Je gaat een beetje "extreem" .

Reageren

Oké. Ik denk ook dat ik een beetje doorsla. Merk dat ik enorm aan het zoeken ben nu en het verhaal steeds erger maak... In hoeverre wordt een test slecht beïnvloed door het niet lang genoeg wachten met plassen? Is het dan zeker dat die test niet goed was?

Reageren

Nee, maar het zou invloed kunnen hebben op de test bij een vroege test na het contact

Reageren

Oh zo bedoelt u? De test was sowieso al 1.5 jaar na het vermeende contact.. Maakt het dan nog iets uit dat ik geplast had, en een half uur later opnieuw voor de test?

Reageren

Nee, dat maakt dan uit. En als je een soa gehad zou hebben is het mogelijk dat je lichaam die zelf heeft geklaard en ze dus weer weg was. Bij chlamydia bijvoorbeeld. Maar nogmaals: je zou bij een soa klachten moeten hebben gehad, en die had je niet!

Reageren

Ik begrijp het niet meer. Had er bij de eerste zin van uw bericht moeten staan: “Nee dat maakt dan niet uit”? Of maakt alsnog uit?

Reageren

De test had ik gedaan, 1.5 jaar na het contact. En daar dus de fout gemaakt met het niet lang genoeg wachten tot plassen.. Maar het klopt wat u zegt want ik heb nooit echt klachten gehad naar mijn weten

Reageren

Daar had inderdaad moeten staan: Nee, dat maakt dan niet uit

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hoe lang niet naar wc voor test?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe