Hoe lang niet naar wc voor test?

Hallo.

Ik kwam per ongeluk op deze pagina en las het van het urineren... Ik heb mij ongeveer 2 jaar geleden laten testen op alle soa’s bij de huisarts en dat bleek allemaal negatief. Maar ik heb toen, dat weet ik nog, eerst geplast toen ik in de wachtkamer zat en ongeveer een half uur later in het buisje geplast. Heb ik nu een vals negatieve test gehad??

Reageren

Ik ben altijd enorm bang voor soa’s geweest en mijn huisarts vertelde me er niks verder bij... Heb geplast en dat is naar een lab gestuurd toen volgens mij

Reageren

Het kan invloed op de test hebben gehad.

Reageren

Wat moet ik nu doen? Ik ben altijd er van uit gegaan... Die periode was verschrikkelijk voor me want ik was zo bang en uiteindelijk zei de dokter dat er dus niks aan de hand was omdat het negatief was... Kan ik hier nog wel vanuit gaan? Dat het dus negatief was??

Reageren

Wat de soa's betreft: laat dan een nieuwe test doen

Reageren

Ik ervaar momenteel echt een paniekaanval aangezien mijn vriendin en ik besloten hebben het condoom weg te laten, aangezien ik mij dus al had laten testen... Dit is echt een ramp nu... Wat denkt u, heb ik nu een vals negatieve test gehad?

Reageren

Dit is een ramp.. Ik had alles afgesloten en dacht dat ik het kon vergeten, maar mijn huisarts heeft nooit zoiets gezegd over wachten met plassen... Ik ben enorm bang nu. Ik ging er zo vanuit dat het goed zat eindelijk na een hele lange periode van angsten

Reageren

Als je verder geen klachten hebt gehad zal dat verder geen probleem zijn.

Reageren

In die 2 jaar zou je dan toch wel klachten van een soa moeten hebben gehad. Dus zal het wel meeevallen

Reageren

Oké. Ik heb nooit echt klachten ondervonden? Dat zouden dan echte pijnklachten of jeuk oid moeten zijn? Ik heb wel eens een keer een rood vlekje maar dat komt volgens de huisarts door overgevoeligheid. En deze verdwijnen ook binnen een dag als ik dan gedoucht heb...

Klinkt dat als een van die soa’s die via urine getest wordt?

Reageren

Dat klinkt niet als een soa. dat is een irritatie

Reageren

Oké. Dus dan had ik al echt pijn of jeuk moeten hebben gehad?

Reageren

Je zou dan klachten van een soa moeten hebben gehad

Reageren

Dat begrijp ik maar dat zijn dan niet kleine klachten die je niet merkt of iets dergelijks? Die klachten zijn dan niet te missen?

Reageren

Doorgaans zijn dat geen kleine klachten die je niet opmerkt. Anders zou niemand merken of hij of zij een soa heeft

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hoe lang niet naar wc voor test?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe