Hallo,
Ik ben een jongeman van 20 en heb afgelopen vrijdagnacht seks gehad met een meisje. Beschermd, echter oraal niet, we hebben ook gezoend.
Nu kwam er gister (dinsdag) een koortslip opzetten bij mij. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dit ook echt een koortslip is, want hij verschilt qua plek en gevoel heel erg met mijn andere koortslippen.
Dat terzijde ben ik nu wel erg angstig; heb ik nu via haar mijzelf besmet met herpes genitalis? Afgelopen vrijdagnacht had ik geen koortslip of blaasjes oid, maar ik las dat een koortslip ook voor de uitbraak al besmettelijk kan zijn.
We zijn nu ongeveer 4 dagen verder en ik heb nergens last van, maar wilde het toch even vragen! Maak me enorm zorgen namelijk.0
Ik denk dat de kans erg klein is. De kans dat je haar besmet hebt is wat groter, maar daar maak je je blijkbaar geen zorgen over.
Ik heb haar niet oraal bevredigd, zij alleen mij. Anders had ik me daar uiteraard wel zorgen over gemaakt. Sorry had het erbij moeten zetten.
Ik vraag me af hoe ik dit soort momenten kan voorkomen? Want ik voelde niets aankomen op dat moment, dus pas 2 dagen later en u bevestigt hier eigenlijk dat ik dus inderdaad besmettelijk was...
Hoelang moet ik wachten totdat ik er vanuit kan gaan dat ik het niet heb? Ik heb na 4 dagen nog geen symptomen, maar wanneer kan ik mn angst los laten?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!