- Anoniem22 oktober 2015 om 09:17
Heb even een vraagje. Wie weet er een oplossing. We zijn een weekendje weg geweest,dat is het enige wat we aan vakantie hebben. Ik werk de hele week en na dat weekend vakantie is het begonnen. Kon vanaf de dag dat we terug kwamen niet meer slapen. Hooguit 2 uur per nacht. Ben er al 3 keer voor naar de dokter geweest. Ze hebben bloed laten prikken voor schildklieren, suiker en algemeen onderzoek. Alles was goed. Mijn bloedruk is wel aan de lage kant,overdag 116/70 en s avonds 92/62 maar daar zeggen ze verder niks over. Longfoto s zijn er gemaakt waren ook goed. Heb een puffer gekregen omdat ik me zo verkrampt voelde en dat helpt goed. Maar mijn slaap probleem is niet over, heb ook melatonine gekregen 4 mg maar dt helpt ook niet. Heb al zoveel geprobeerd en het enige wat werkt om te slapen is melatonine met een klein borreltje[50ml] sterke drank. Dat werk al een aantal weken goed, maar heb ook geprobeerd om zonder dat beetje drank te doen maar dat gaat echt niet, ik kom niet in slaap. Ik drink normaal nooit geen drank maar nu moet het en ik baal er echt van. Weet er iemand anders een oplossing? Want slaappillen krijg ik niet van de dokter.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 oktober 2015 om 11:30Bij melatonine is het tijdstip van innemen heel belangrijk. Ca. 2 uur voordat je gaat slapen. Die laatste 2 uur zou je eigenlijk geen schermen (tv) moeten gebruiken. Je zou de melatonine ook kunnen verhogen naar 8 of 12 mg en dat eens uitproberen.
Daarnaast zou je eens moeten kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de slapeloosheid..
Reageren
Ben je heel erg teleurgesteld dat je maar een weekendje vakantie hebt gehad?Anoniem22 oktober 2015 om 12:54Nee hoor geef al helemaal niks om vakantie en vind een weekend lang genoeg. Mag je dat zomaar verhogen die melatonine? Want de dokter zei dat 4 mg genoeg was toen ik zei dat ik ook een keer 6 mg had geprobeerd.[wat ook niet hielp] Er is verder geen oorzaak of probleem,dat is juist het lastige,anders kon ik het zeggen als er me iets dwars zat.
ReagerenJohn (moderator)
22 oktober 2015 om 15:27Je kunt de melatonine rustig verhogen naar 8 mg. Tot een dosering van 10 mg zijn er heel erg weinig bijwerkingen bekend. Probeer het gewoon een paar dagen uit.
ReagerenAnoniem7 november 2015 om 14:07Vraag me af of je misschien hard werkt of te weinig voldoening hebt van je werk. En dat je in zo’n weekendje een klein beetje rust komt maar dat het veel te weinig is. Een gedachte die ik heb maar ik ken je situatie natuurlijk niet. Misschien voor jezelf eens goed nagaan wat er kan spelen. Zelf kon ik vroeger bijvoorbeeld niet slapen toen ik m’n bed anders had neergezet.
Reageren
Wat je er aan kan doen ligt ook een beetje aan jezelf. Zelf doe ik yoga maar misschien vind je dan niks. Wat zou kunnen schelen is tryptofaan, in de vorm van 5HTP. Dit zorgt ervoor dat je lijf zelf stoffen als serotonine en melatonine zelf aanmaakt.