Zoeken Vraag het forum

Niet kunnen slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Klaas

Hallo,

Volgens internet slaapt een normaal persoon na 10-20minuten in bed liggen. Bij mij is dit op zn minst 30 minuten. Soms zoals afgelopen nacht duurt het 6-7 uur voordat ik eindelijk slaap. Ook heb ik weleens zoals vanacht dat ik elke keer bijna slaap maar dan toch na 10 minuten in een soort lichte slaap geweest te zijn weer wakker word. Morgenochtend moet ik om 5 uur opstaan en ik MOET dus echt slapen. Nu staan er wel allemaal slaaptips op internet maar volgens mij werken ze allemaal niet. Zou melatonine in mijn geval werken? Zelf denk ik van niet aangezien ik al moe ben maar gewoon niet kan slapen. Wat kan ik nog anders doen om een keer normaal te slapen?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress of spanningen?
    Gebruik je de laatste 2 uur voordat je gaat slapen schermen/schermpjes van telefoon, tablet of laptop?

Reageren
    Klaas

Stress momenteel wel even. Gister heb ik bewust mijn telefoon weggelegd ites van 3 kwartier voor het slapen.

Reageren
    John (moderator)

Als je de laatste 2 uur voor het slapen gaan schermpjes gebruikt, krijg je daardoor en verhoogde hersenactiviteit. Dat verstoort het slaapritme. En als je daar dan ook nog stress bij hebt..

Reageren
    Klaas

Maar dan zou het toch zo zijn dat je na die 2 uur wel slaapt? Ik heb vannacht er 7 uur over gedaan. Deze avond zal ik wel even wat eerder mn telefoon wegleggen. En hopen dat ik nu wel kan slapen.

Reageren
    John (moderator)

Nou nee. Zo werkt het net niet. Als de hersenactiviteit er is, en je kunt dan niet slapen gaar dat nog wel een tijdje door

Reageren
Reageer op: Niet kunnen slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.