Zoeken Vraag het forum

Zeer onrustige slaap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een aantal weken een zeer onrustige slaap. Ik slaap de hele nacht tot een uur of 5 slecht (wakker worden om het uur badend in het zweet, duizelig, misselijk) en pas ’s ochtends wanneer ik totaal uitput ben val ik half in slaap. Ik heb ook al 10 maanden last van maagklachten en loop hiervoor bij een internist, maar nog steeds geen diagnose. Wel laatst een gastroscopie gehad en krijg maandag een uitslag over of ik een bacterie heb. Dit ziek zijn beïnvloed mijn dagelijks leven en misschien zijn deze slaapproblemen door de stress maar hoe kom ik ervanaf? Misschien medicatie? Ik gebruik 6mg melatonine maar dit helpt mij nauwelijks. Laatst had ik één Oxazepam op en sliep ik geweldig, maar mijn ouders zijn fel tegen dit medicijn omdat het verslavend zou zijn op langere termijn. Wie weet raad? Qua tips en medicatie (indien mogelijk)?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Oxazepam is inderdaad verslavend als het langere tijd wordt gebruikt.
    Hoe ben je aan de melatonine gekomen? Was dat via een recept van de huisarts?

Reageren
    Anoniem

Ja, ik heb het via de huisarts gekregen. 3mg per 1 pilletje. Alleen nu werkt het nu niet bepaald zoals ik zou wensen. Het enige voordeel van melatonine is (in mijn geval) dat ik wat suffer word. Maar slapen ho maar 🙁

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Hoelang voor het slapen gaan neem je de melatonine?
    Wat doe je nog voordat je gaat slapen?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 17 jaar.
    Voor het slapen drink ik altijd een kopje kamillethee. Word ik lekker rustig van en mijn maag voelt er ook wat beter door. De melatonine pak ik twee uur van te voren, om half 10/10 uur meestal. Maar toch lig ik dan wakker en geef ik het maar op met slapen. Zoals nu (03:42 ‘ snachts). Ik val waarschijnlijk weer rond de ochtend in slaap. In het weekend is dit niet zo ‘fataal’ maar doordeweeks is dit wel een probleem met school en activiteiten die ik gedurende de dag toch moet ondernemen, moe of niet moe.

Reageren
    John (moderator)

Okay, maar wat doe je nog in de laatste 2 uur voordat je gaat slapen?

Reageren
    Anoniem

Verschilt per dag, zoals ik al zei een kopje thee drinken, als het kan buiten zitten op het terras (met warm weer dan) of wat tv kijken.

Reageren
    John (moderator)

Probeer beeldschermen (TV, GSM, Ipod, Ipad e.d.)te vermijden. Propbeer een boek te lezen. Het licht van de beeldschermen en flitsende beelden, zorgen voor teveel hersenactiviteit en kan de werking van de melatonine verminderen.

Reageren
    Anoniem

Heb het al eens geprobeerd, hielp niet erg veel. Dan ben ik wel wat rustiger in iedergeval.
    Dank voor de tip!

Reageren
    John (moderator)

Je zou ook even contact op kunnen nemen met de huisarts om te vragen of je de dosis mag verhogen naar 9 mg.

Reageren
    Anoniem

Zou een verschil in dosis veel verschil maken? Ik zal eens bellen morgen, bedankt!

Reageren
Reageer op: Zeer onrustige slaap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.